jobbig joggare..

idag hade jag tänkt springa den lilla trevliga (nåja, den verkar iofs vara backig och jävlig) skogsslingan vid jobbet. 2,5 km kändes rimligt i sammanhanget. dock var inte vädret på min sida idag. regn och åter regn hela dagen..
eftersom jag ändå måste ta mig hem på något sätt så fick jag den finfina idén att springa hem. lämnade jacka och väska och tog nycklarna i tassen och begav mig ut i duggregnet..

fyyy. faaaaan. joooobbbigt.
efter 100 meter började jag flåsa. efter en km fick jag håll a la mjälthugg och efter två kilometer undrade jag om jag fått astma. men jag fortsatte, av ren envishet, och tillslut så var jag faktiskt hemma. nästan 4 km löpning blev det enligt i forms eminenta hemsida där man kan räkna ut löpsträckor!

pheeew. ska jag springa vårruset i maj med äran i behåll blir det till att börja göra detta lite oftare. det finns nog hopp ännu. hoppas mina benhinnor håller för joggandet bara..

nu ska jag i vanlig ordning sno ihop en kostlåda och sedan nanna. ynk. fasar för att stiga upp i morgon. välförtjänt träningsvärk nästa..

puss å godnatt från temporärt hurtiga ia

låt: soda fountain rag - dont kill the clowns
blev lite kär i denna låten direkt. här på
skatterbrain! kan man hitta sitt eget exemplar..

Kommentarer
Postat av: huvet

Bra jobbat! Och kram för lilla våfflan... :(

2008-02-27 @ 07:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback