kollektivt krukväxtsjälvmord

Nästan allt är jättetrevligt med vårsol, men en negativ sak är att vartenda dammkorn syns mycket tydligare än innan. Nu har jag fått för mig att jag måste storstäda, bra sätt att undvika att skriva vidare på hemtentan. Och så har jag ju köpt nya dammsugarpåsar (www.dammsugarpasar.nu, skitsmart!), borde inviga dem. Skulle behöva dammtorka i princip allt här också, känner att det här är på väg att bli ett betydligt större projekt än jag har tid med. Särskilt när jag tittar på mina stackars krukväxter. De har blivit hängiga allihop som om det är nåt som smittar. Kollektivt självmord nästa? Jag har visserligen inte planterat om dem, så det är delvis mitt fel. Stackars blommor som måste bo hos mig.

Äntligen fredag i morgon! Jag har inte varit på någon traditionell föreläsning på hela veckan (men däremot patientarbete, hemtentaskrivande och grupparbeten i överflöd...betydligt mer ansträngande) så det känns lite konstigt att sätta igång med sånt på fredagen. Idag har vi haft fobidiskussion på Storken och sen gick jag en sväng till Myrorna och blev raggad på av en kille i rullstol som bland annat berömde mig för min halsduk. Min cykel blev även uppmärksammad av en tvååring som tyckte om hjul. Trevligt med vårglada människor.

Men, nu är det snart helg. Helgen bjuder på rockgask (known as indiegask) på lördag, roligt!

Helga

Final Fantasy - Power of Love
Celine Dion-cover, mkt innovativt! det roligaste är publikens spridda fnitter under livespelningen...

p.s.
under gårdagens brädpass var jag precis som utlovat ett mkt gott exempel på "usel koordinationsförmåga" - det berodde mest på att det plötsligt (på grund av vikariebrist) inte var ett brädpass utan ett aerobicpass...jag var nära att fly, men tvingade mig att stanna kvar och har nu fyllt min kvot av friskis-och-svettis-förnedring för resten av året tror jag...jaja, några steg och typ en snurr gjorde jag iaf rätt, alltid nåt!

Kommentarer
Postat av: syster dyster

Jag planterade om mina blommor och de ville ta kollektivt självmord hela bunten... så det är ingen garanti för prunkande fönster..
Nu har de stått i samma gjorde i ett halvår.. nu är de glada och växande...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback