även jag har träningsdebuterat (lite i överkant)

Vi verkar även vara synkroniserade i vår träningsdebut. Ok, jag har visserligen friskis-och svettisstudsat relativt regelbundet tidigare. Men nu var det nog ett halvår sen, sisådär. Därför började jag med att värma upp med Ida som personlig tränare i söndags. Jag och Martina plågades i nästan två timmar med nån slags dödsjobbig kompis/kombinationsträning samt step-up som krävde viss koordinationskoncentration (dessutom var cykelturen hem i motvind och mestadels i uppförsbacke snarlikt ett spinningpass). Efter det var jag halvdöd, men bokade ändå glatt in ett brädpass på Friskis och Svettis dagen efter.

Igår var jag nära att avboka det x antal gånger då träningsvärken blev värre och värre, men efter en heldag i skolan och en tur på Ica Luthagen insåg jag att det var försent och att jag skulle få en varning om jag inte gick (hemska tanke! man kan ju inte påbörja sin träningsperiod med att få en varning!). Klarade knappt av att sitta på cykeln på grund av värk i bland annat gluteus maximus (hmm, om jag nu kommer ihåg anatomin rätt, var ett tag sen..), men väl där kunde jag inte göra så mycket annat än att skutta med och försöka att inte ramla av brädan. Efteråt firade jag med en välförtjänt delicatoboll tillsammans med Johan (som inte gått på bräda med mig..spinning är tydligen lite manligare..hrm..) medan vi tittade på intensivpasset som pågick (och jag la upp en plan för hur lång tid det skulle kunna ta innan jag skulle vara fit for intensivpass igen..troligen snarare månader än veckor..hmpf).

Idag har jag så ont att jag kände mig som en åldring när jag skulle ta mig ur sängen i morse. Att klä på och av sig är gigantiska projekt, för att inte tala om toalettbesök. Men träningsvärk ger åtminstone en inre tillfredsställelse...då vet man ju att man har gjort något nyttigt (även om det snarare känns som om man blivit misshandlad vilket ju inte verkar så nyttigt alls..). Har upptäckt lyxen med studentliv, vi slutade nämligen innan lunch!! Det vet jag inte när jag gjorde senast. Underbart. Nu ska jag ta och beställa ännu en dyr kursbok och sen läsa lite i den mkt spännande New York Trilogin...

Helga

Emma Hasselblad - Fall
troligen upphittad på någon trevlig musikblogg även fast jag inte minns vilken..jättemysig låt iaf.

Kommentarer
Postat av: ia

ja, det är lyxigt att vara student. lätt ångestskapande och fattigt kanske, meeen lyxigt. att sluta till lunch är något jag aldrig mer kommer att få göra.. ynk.
nä. inte ens till kl tre får man sluta här, för nu har jag lovat ta en patient (som inte ens är min!) för handträning. ia praoar som arbetsterapeut.

2008-01-29 @ 14:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback