fötjyld!

jag anar att jag är utsatt för en komplott. en förkylningskomplott. är INTE road. något lömskt litet snor-virus håller i detta nu på att invadera min kropp. det började med att jag var snorig i höger näsborre.. sen började jag blöda näsblod när jag snöt mig.. nu är jag lite skum i huvudet också. förhoppningen är att det hela inte går längre än såhär så jag kan knata iväg till jobbet i morgon och avverka några patientbedömningar till. 

fattar inte vad det är med mig? jag som aldrig blir sjuuuuk, sjuk, sjuk, sjuk håller nu på att drabbas av förkylning NUMMER TVÅ inom loppet av två-tre månader. hur klent är inte det?
nu är det jag som investerar i ett storpack c-vitamin på apoteket snarast! tydligen räcker inte några apelsiner i veckan för att hålla sig fit for fight.. fnys.

hoppas att ni som läser ynkbloggen är friska som små nötter allihopa!

image812

hälsningar virusangripen ia (kan ingen uppfinna antivirusprogram för människor?)

låt: sex pistols - anarchy in the UK
bara för att den råkade komma upp på spellistan just nu..

Kommentarer
Postat av: anna

jag älskar Pj Harvey...hade dock glömt skriva med henne.

haft en bra dag?

Postat av: huvet

Vet du vad du behöver? Träna! ökar allt bra i kroppen, inklusive immunförsvar (om man äter rätt oxå)! Nä, skoja bara. Framför allt inte när du redan är fötyld. (fast det är bra att träna, "30 min fys.aktivitet dagligen")
Köp lite vitlök och honung också. Och te med mycket citron är bra.
Kry på dig! (är vad jag försöker säga mkt omständligt)

2008-01-23 @ 13:03:54
Postat av: anna

men gumman då..
du har all rätt i världen att tycka synd om dig själv.

hoppas du mår bättre imorrn! kram!

2008-01-23 @ 22:48:38
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback