sol vs regn

För en vecka sen promenerade jag hem till hotellet längs stranden medan solen gick ner över havet efter en dag i bikini och sommarklänning. Igår promenerade jag hem till min ynk-lägenhet (mindre än vår hotellbalkong!) i full vintermundering medan regnet öste ner på mig och det var mörktmörktmörkt. Sverige är ett inte alltför bra land...

Men nu ska jag drömma mig tillbaka med hjälp av lite bilder...här kommer några bara för att skryta..lite..

 image797
nyanländ till hotellet, och fortfarande vinterblek!

image798
lyxig frukost på balkongen varje morgon bestående av frukt, kex, ost, yoghurt, champagne och cola..

image799
man fick inte vara nudist på stranden...vad f.k.k stod för lyckades vi inte klura ut, men jag tror åtminstone inte vi bröt mot det förbudet..

image800
hamnen i los christianos..

image801
nästintill folktom strand på la gomera..

image802
vi gick vilse och trodde vi skulle missa ynkbåten tillbaka, men hittade tillbaka genom mysiga gränder..

image803
hooters-tjejerna bakifrån, efter att de samlat ihop sig för fotografering genom sin tuffa hooters-applåd vilket vi satt och fnissade åt...

image804
utanför apoteket fanns en tuff automat där man tydligen kunde köpa nån slags vibrator..självlysande verkar den vara också..fancy.

image805
jag står och kisar mot solen med vulkan-teide i bakgrunden..

image807
vi körde bil ovanför molnen, häftig upplevelse..

image806
mkt slingriga bergsvägar..lååång tid tog det att ta sig över berget..

image808
happy new year!

Nu sitter jag ensam hemma en fredagkväll och lyssnar på De Mögliga Persikorna, De magnetiska fälten och De långa blondinerna. Har städat och tvättat och packat upp mitt liv som var nedpackat i en resväska (typ), så nu trivs jag hemma igen. Ska äta lite chips och lägga mig och läsa Elle, en perfekt fredagkväll känner jag. Är fortfarande sjukt trött och har huvudvärkus.

Helga, som vill tillbaka till värmen..

The Moldy Peaches - Lazy Confessions



Kommentarer
Postat av: Jenny

Funderar på om jag ska gå lägga mig och sova...

2008-01-12 @ 23:19:53
Postat av: bloggkollega

men.. vilka bra bilder det blir med din kamera helt plötsligt! den kanske inte heller tycker om sveriges mörker. tack för trevlig kväll igår btw, och "lazy cinfessions" kan vi lära oss en annan dag.

2008-01-13 @ 11:52:36
Postat av: K

Det var en ynka champagne!

Postat av: huvet

F.K.K. = Frei Körper Kultur (~frikroppskultur) - så heter det att vara nudist på tyska. Så ni bröt inte mot det heller ;)

2008-01-14 @ 08:00:12
Postat av: Helga

Åh, tack Hedvig..vi har verkligen på vad det stod för!

Kollega: hrm, eller så tog vi bilderna med johans kamera..som är typ samma modell som din..dvs mkt bättre än min ynka..fast för att försvara min kamera lite så blir det i alla fall betydligt bättre bilder i kanarieö-ljus än annars..

2008-01-14 @ 11:13:04
Postat av: Anonym

hm.. jag unnar dig all lycka och sol och värme i världen Helga.. men vafan! Jag blir ju avis, en smula bittrare..

2008-01-17 @ 10:25:41
URL: http://www.villduvetavadjagvet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback