nio arbetsdagar kvar..

Nu är det bara nio arbetsdagar kvar innan jag äntligen får helg. Boendestöd, helg på Lillgården, Boendestöd...och sen äntligen lite ledigt igen innan jag kör tre Lillgården-veckor och sen avslutar med lite Boendestöd innan semestern. Det är ju inte direkt så att jag sliter ut mig på jobbet (jag är snarare understimulerad), men själva tanken på att jobba tolv dagar i sträck är ångestframkallande. Men jag betar ju av dagarna en efter en och det känns tillfredsställande varje eftermiddag när jag är ett steg närmare ledigheten.

För övrigt så stressar det mig lite att i princip varenda helg (utom helgen som var, vilken var såå slapp och såå skön) har varit uppbokad sedan typ i maj. Okej att jag inte är spontan, men LITE spontanitet skadar ju inte. Här finns inte ens utrymme för spontanitet som planeras en månad i förväg. Det borde vara fler helgdagar i veckorna. Men jag kan inte trolla med sånt så får väl helt enkelt låta den här sommaren vara som den är. Jag som bara jobbar typ en helg (eller kanske två..) på hela sommaren och inte ens har ett distansförhållande i år (än..). Hur kan jag vara så himla upptagen?

Nu lyssnar jag på den utmärkta Pulp-coven med Nick Cave som bloggkollega tipsade om i föregående inlägg, den är jättebra. Pulp är den ultimata partymusik, men den här lugnare versionen är kanske mer efterfest...

I morse var jag så trött så jag knappt kom upp men nu är jag relativt levande förutom nån form av kronisk trötthet/uttråkning/ryggont som borde botas med typ joggingturer (men mitt resonemang på vägen hem då jag funderade på om jag skulle ut och springa var mycket logiskt, typ "nej, jag orkar inte springa för då blir man svettig och jag orkar inte duscha igen"). I stället köper jag godis när jag lämnar tillbaka en film på Folkes, har en känsla av att det inte är vad jag behöver. Ska ut och äta lite nationskost i kväll i alla fall, det ska bli gott och trevligt.

Helga

The Magnetic Fields - Summer Lies
sommarlögner med utmärkta magnetiska fält som spelade på cirkus helt nyligen, det var säkert helt fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: ia

vad i...!!??!! har de spelat i SVERIGE??? och jag har missat!!! nä nu.. nu skjuter jag mig.

2008-07-02 @ 19:49:33
Postat av: helga

japp, de har dem, fast jag lyckades också missa det fram till det bara var några dagar kvar tills konserten...se t.ex. här:



1417731.svd" rel="nofollow">http://www.svd.se/kulturnoje/scen/artikel1417731.svd

2008-07-03 @ 17:28:21
Postat av: helga

äh, dumma länken funkade inte..

2008-07-03 @ 17:29:09
Postat av: Anonym

Ska träffa maria den 11 men ska se om hon är sugen. Ska ni äta där också?

2008-07-04 @ 17:32:12
URL: http://villduvetavadjagvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback