rösterna säger åt mig att blogga

Jag hatar att jag knappt bloggar längre. Jag har tappat rutinen, för ja, för mig handlar det om att ha det som en vana. Dessutom har jag typ pensionerat min kamera vilket betyder att bara Ia kommer med såna riktigt goda bildbloggar nuförtiden. Således borde jag umgås mer med henne så jag också kan komma med på bild nån gång.

På jobbet händer inte mycket, det beror på att jag knappt har några besök hos folk inbokad alls. Igår pratade jag visserligen lite med nån om hur man definierar "röster" och idag har jag lärt mig hur man på ett enkelt sätt gör för att slippa hamna på Ulleråker, men annars är det väldigt mycket dötid. På dagens dötimme gick jag en lång promenad i Hågadalen, genom kohagar och hästhagar. Korna var dock inte så intresserade av mig, tråkigt nog. Nu fick jag dock en väldigt intresserad stor katt på tangentbordet. I söndags gick jag och Johan en promenad till fåren i Stabby backe, där fanns nån skum kille/fårakunnig som lärde oss hur man skulle få uppmärksamhet av dem genom att dra ner trädgrenarna så de kunde äta från dem. Så där stod vi med typ femton får runt oss, det såg helt sjukt roligt ut. Dessutom sprang samtliga efter oss på en rad när vi skulle gå och bräkte högt. Två följde med ända till grinden och försökte typ stå i vägen så vi inte skulle komma ut. Jag älskar får. Och ungefär alla andra djur också.

Nu är det bara tre dagar kvar att jobba. Jag har avverkat nio dagar och snart kommer helgen jag längtat efter länge nu. På fredag ett bryggan-besök (obligatorisk sommaraktivitet) och sen på lördag en utflykt till Äckeltuna för att se kära Håkan och Kent (Kent-Håkan). Det kommer att bli helt grymt bra!

Men nu ska jag baka kladdmuffins med geisha och dumle, något av ett experiment. Men man kan ju inte misslyckas med så mycket goda ingredienser.

Helga

Två kent-håkan-låtar bara för att..
Håkan Hellström - För en lång lång tid
Kent - Klåparen

(spela båda dessa på lördag så blir jag mycket nöjd..)

Kommentarer
Postat av: bloggkollega

jag fotar dig en massa på fredag. lovar. kanske rent av att vi borde ta en ny bloggnild.. en aktuell en.

2008-07-08 @ 21:30:23
Postat av: Helga

jaa, jag tänkte faktiskt precis på det igår...den är very inaktuell..vi har ju helt andra frisyrer.

2008-07-09 @ 13:50:30
Postat av: cecilia

fina ni e på nya bilden! kul i fredags? puss

2008-07-14 @ 12:58:24
Postat av: helga

åh, ny bloggbild! vad finfint!

2008-07-14 @ 15:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback