inköp av bikini ---> regn

I början på sommaren, under de där underbart varma veckorna då man satt och svettades med tentainläsning respektive hemtentaskrivande medan solen sken konstant från en blå himmel, var jag och badade några gånger. Varje gång tänkte jag att det ju var för synd att jag inte hunnit köpa någon ny fräsch bikini än, och sa skämtsamt att "men om jag köper en bikini kommer det säkert bli dåligt väder så jag inte får användning för den". Det bra vädret fortsatte medan jag använde mina gamla utslitna bikinisar (eh, hur böjer man bikini?) ute på gräsmattan och på stranden. Förra måndagen, min första riktigt lediga dag, gjorde jag slag i saken och inhandlade en billig (men ny och fräsch!) orangeröd H&M-bikini. Och vad händer? Jo, det härliga sommarvädret försvinner direkt. Det blir kallt, molnigt och regnigt. Jag är medveten om att jag ägnar mig åt magiskt tänkande nu, men inte visste jag att jag hade så stor makt över vädergudarna.

Idag trotsade jag molnen en stund (det är faktiskt sol ibland..dock kallare än tidigare, men ändå sol) och satte mig ute på gräsmattan med den ynka men ändå smått intressanta boken Spelet (nu kommer jag i framtiden alltid att genomskåda "the game"-anhängare...som människan som hoppade på oss på Arken och påpekade att Ia hade läppstift på tänderna, vilket absolut inte stämde..en klockren neg!). Det var lite kyligt, men ändå rätt trevligt när solen behagade skina.

I övrigt har jag magkatarr from hell. Inte bra. Måste börja knapra tabletter igen, losec-missbruk har varit lite av min grej i perioder men nu var det länge sen. Som vanligt är det jämt så att jag får magkatarr-attacker när jag väl blir ledig efter en period av mycket jobb/plugg/etcetera. Nu ska jag gå och handla sånt som jag äter när jag har magkatarr, det vill säga banan, avokado och cocacola. Mums.

Helga

Adam Green - What a waster (The Libertines-cover)
Adam Green är bra och The Libertines är bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback