beyond retro och guitar hero = receptet på trevlig helg!

vi har nu avverkat en trevlig i helg i svea rikes hufvudstad. som den norrlänning jag är tycker jag fortfarande det är lite spännande att vara i sthlm. lite som att vara utomlands sådär.. detta är något som bara minskat marginellt sen jag flyttade söder ut till uppsala och senare ännu längre söderut till västerås. undrar när dessa lantlolle-fasoner går ur mig? möjligen om jag följer emmas förslag att flytta till sthlm..

helgen såg ut såhär:


inhandling av ray ban wayfarer-kopior m gula skalmar på underbara urban outfitters. en av mina favvo-affärer i stockholm! inte så mycket för kläderna (de är av ynka storlekar) som för alla deras roliga pryttlar! solglasögon, smycken, böcker.. younameit! har alltid hittat ngt shoppingbart när jag varit där. dessutom har de himla trevlig personal! tänk om surkarten på H&M kunde gå i charmkursdär..

fellow bloggkollega gjorde också glasögoninköp och kom billigare undan genom att köpa sin wayfarer-copies på gina tricot. en tredjedel av priset jag fick hosta upp. jag har tidigare hoppfullt provat gina-varianterna, men hade tragiskt nog för stort huvud. hydrocephalus någon?
nu är vi hur som haver matchande på glasögonfronten!

efter detta bar det av till söder. jag köpte en suspekt kimono-inspirerad jacka på api (monki kan man också säga om man vill..) som jag skall använda när det blir lite varmare. om jag hittar ngt lämpligt sätt att matcha den dvs. det är inte helt lätt. men cool var den iaf. tjolahopp!
helgus var till skillnad från mig vettig och köpte en sådan riktigt användbar svart kofta. där behöver man inte fundera hur man ska bete sig åtminstone..

vi passade även på att fira internationella kvinnodagen genom en varsin kopp lyxchoklad och en brownie att systerligt dela på waynes.

image847
kvinnor kan massa saker.. att äta chokladinnehållande saker är bara en av våra många talanger..

ett söderbesök är inte komplett utan ett 2nd handbesök. beyond retro är ett sådant riktigt säkert kort, alltid fina (om än ngt pricy) saker, och således styrde vi kosan dit..

att handla 2nd tass är en konst i sig. man ska ha gooott om tid och vara på lite kreativt humör så man ser potentialen hos plaggen. det gäller även att ha flyt. det hade jag. det är inte alltför ofta jag har flyt, men igår så lyckades jag lägga vantarna på en cool kavaj (som passade perfekt! kavajer passar ALÖDRIG perfekt på mig annars..), en väska med fina mönster samt ett par papegoj-örhängen mkt inspirerade av bloggkollegas diton jag tycker är så fina..
när jag hittat mina fynd blev mitt mission att hitta fynd åt helga as well. gäller att smida medan inspirationen finns! hittade världens finaste anktröja bland annat, men den hittade helga ett hål på varpå den hängdes tillbaka. snyyyft. dumma hål! det var verkligen en strålande helga-tröja annars.. försökte ävn med en äkta cheerleader-kjol samt diverse vad jag trodde var klänningar, men som visade sig vara byxdressar.. mindre lyckat. tillslut så blev det iaf en fin klänning som köptes. och denna hittade hon alldeles själv.. nåja. jag hade iaf väldigt skoj när jag sprang runt som ett skållat troll och plockade grejer för helgas räkning.

image848
helga, med ben i fin smurffärg, bläddrar bland några av alla miljoners klänningar..

image849
jag, med lätt vansinnigt leende, tar en paus i en nedsutten soffa..

efter att ha gjort av med alldeles för mycket slantar begav vi oss till flatsätra för att våldgästa våra kära vänner åus och ems och deras knähundar ally och alvin.
vi åt särdeles goda tacosar och spelade guitar hero tills vi fick mjölksyra i underarmarna (ok, JAG fick mjölksyra i underarmarna åtminstone..) och sen somnade vi. jag först, men så var jag ju yngst också och barn behöver ju sova mycket.. på morgonen fortsatte vi att spela lite till (ny mjölksyra) och sedan bedrog vi oss tillbaka till resp städer..

image850
gos med alvin.. världens största knähund.

image851
"he doesn't look a thing like jesus, but he talks like a gentleman.."

image852
morgonen efter.. pyjamasen tar tyvärr udden av mina stencoola rockposer.

kvällen har ägnats åt diverse onödiga aktiviteter. tyvärr inte att plantera om mina krukväxter vilken var ursprungsplanen. får väl fixa det i morgon också. att det är jord och krukor överallt får mitt filmtittar-sällskap helt enkelt stå ut med. eventuellt får han också stå ut med att se "svampbob fyrkant- the movie".. men det borde han räkna med. jag är ju faktiskt x antal år yngre..

nu ska jag laga lax och sedan nanna.

puss på er!

ia

låt: kaiser chiefs - everything is average nowadays
muchos braos!

Kommentarer
Postat av: Helga

Ett sånt riktigt gott blogginlägg! du fick med allt väsentligt. Ha en sån riktigt trevlig filmdejt i kväll!

2008-03-10 @ 10:25:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback