jag är en ninja!

idag har jag haft den hittills absolut roligaste gemensamma friskvården med jobbet! vi fick lära oss självförsvar a la ju-jutsu. försvar mot strypning ur olika vinklar, hårdrag framifrån och bakifrån, fasthållning framifrån och bakifrån samt attack med kniv (dock inget försvar mot attack med frukt, vilket jag saknade en smula)
roligt och nyttigt!
..det dumma är att jag nu effektivt glömt bort typ tre fjärdedelar av det hela.

passet avslutades med en omgång boxning. med handskar och mitzar. efteråt hade jag parkinsonskakningar i händerna och röda knogar.. det är verkligen grymt jobbigt att slåss. men kuuuul! åååh.. jag vill börja boxas!

image846
ia, förortsninja..

nu ska jag fortsätta att leta icke-ny musik till vår rehabgruppsfest som vi på gryta fått nöjet att anordna. temat är 2nd hand, och detta gäller även musiken. riktigt skoj, har hittills fått ihop en blandning mellan chuck berry, the smiths, björn skifs, lou reed, ramones och the kinks. bland annat..

har någon vänlig själ förslag på låtar så emottages dessa tacksamt.

nu ska jag ninja mig in i duschen.

puss ia

låt: the clash - brand new cadillac
ännu en låt i min 2nd hand-musiksamling..



Kommentarer
Postat av: huvet

Visst är det kul att strypas och boxas och försvara sig? ;)

2008-03-06 @ 08:18:31
Postat av: ia

grymt! idag har jag dock pretty much träningsvärk.. ajaj. mina stackars axlar. och triceps, av ngn kosntig anledning.

2008-03-06 @ 10:09:54
Postat av: huvet

men hallå? vad gör triceps? Sträcker i armbågen
-> som när man slår tex...

2008-03-07 @ 13:14:20
Postat av: huvet

Konstigt? Plocka genast fram dina yrkeskunskaper! Vad gör triceps? och vad händer när man slår?

2008-03-07 @ 13:16:41
Postat av: ia

men.. grejen är den att jag aaaldrig får ont i mina triceps. hur mkt jag än tränat dem. alla muskelgrupper kan göra hur ont som helst. men aldrig triceps. tills nu.. jag är förråd!

2008-03-07 @ 21:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback