måndag med träig playlist

Seg hemtentemåndag! Jag har inte varit utanför dörren förutom för att slänga sopor och köpa naturgodis att muta mig själv med för att hålla koncentrationen. Och nu drabbades jag precis av mensvärk (det var på tiden...lättnadssuck.) Ser fram emot att åka och träna lite om nån timme eller så, beteendeaktivering är a och o för ett lyckligt liv.

Helgen var trevlig: gotlandshamburgare och färsköl med några läkarkandidater i fredags, regnpromenad till stan och åskådare på Guitar Hero SM (haha, medelåldern var typ 14), förfest i Torbjörns sjukt fina lägenhet och rockgaskande med en rappande Lykke Li på V-dala (usel konsertbild kanske kommer om bloggkollega är uppdateringssugen..) för att sen avsluta natten med sjukt god hamburgare på Max där folk trängde sig hejvilt.

Tips för att få en ny rolig playlist i iTunes: skriv in väl valt ord eller del av ord i sökfältet och lyssna på det som kommer upp...idag ville jag höra Treehugger (från Juno) och skrev tree...och det kom upp en hel massa bra låtar med tree någonstans i titel, album eller artist. Nu tänkte jag pracka på folk delar av min trä-playlist:

*Antsy Pants - Treehugger
* Damien Rice - Rootless Tree
*The Cure - Fascination Street
*Bob Dylan - I'm not there (jaa, skivan heter visst "a tree with roots")
*I'm from Barcelona - Treehouse
*Josh Rouse - Streetlights
*Suburban Kids With Biblical Names - Trees and squirrels
*Taken By Trees - Lost and found
*The National - Wasp nest (från album "cherry tree")
*Taxi, taxi - Old big trees
*Kings of Convenience - I'd rather dance with you (lite långsökt..album "riots on an empty street")

image845

Trevlig måndag på alla bloggläsare!

Helga

Kommentarer
Postat av: cecilia

ja, den där muppen i max-kön va inte nådig m sina armbågar.. fast jag tycker vi kontra rätt snyggt(hmm..?) m våra inte särskilt diskreta kommentarer om folk i köer.. sjukt fint träd förresten!

2008-03-04 @ 09:53:09
Postat av: kollegius bloggensis

itunes verkar inte heeeelt dumt.. ska man våga prova? det har iaf högre creddfaktor än media player :)

2008-03-04 @ 10:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback