ospännande vecka

Bloggkollegas liv känns bra mycket mer spännande än mitt eget just nu. Men det är ju tur att man kan få roa sig via andras aktiviteter (även om dessa aktiviteter involverar hård konkurrens från matlådor - de är förmodligen det nya dejthotet...).

Min vecka består till stor del av studier av lite varierande slag. Som vanligt finns bra mycket mer litteratur än man skulle ha tid att läsa även om man satt tolv timmar om dagen (min egen beräkning). Jag tror jag börjar bli lite skoltrött och ser fram emot påsken. Eller så beror min negativa energi mycket på att jag ska jobba i helgen som kommer. Det är ungefär världens trevligaste extrajobb jag har, men det gör tydligen inte att jag slipper jobbångest innan. Jag vill ju ha sovmorgon! Och kunna göra trevliga saker, inte missa födelsedagskalas, inte vara den krångliga när man ska bestämma helgaktiviteter, och bara ha en sjukt lugn helg utan minsta ansträngning någon gång. Men tydligen inte denna helg. Eller nästa helg..eller nästa...och sen var det snart sommar.

Nej, nu är jag lite väl negativ. Om jag inte jobbade skulle jag vara lusfattig och inte ha råd med alla trevliga saker som jag nu ska ägna resterande helger åt. Dessutom ska jag inte gnälla över att jag inte får sovmorgon för i morse tog jag mig en rejäl, ända till nio sov jag och var avundsjuk på Zorro sen som fick ligga kvar. Det var sjukt skönt att bara bre ut sig på diagonalen i sängen (ungefär enda fördelen med att sova ensam...om man har varsitt täcke det vill säga, annars är täckesstöld ett problem).

Nu väntar snart tvättstugan på mig. Det är tillfredsställande med rena kläder. Sen ska jag förbereda lite patientsamlag (fan, jag skriver det automatiskt nuförtiden..dum ia...SAMTAL heter det), läsa Anna Kåver och titta på Klass 9A (spännande..). Men nu ska jag ta en sväng till hutlöst dyra Folkes (där jag ändå alltid handlar för att jag inte orkar ta mig nån annanstans..) och försöka hitta nån lämplig middagskost.

Helga

My Darling You - More than you thought I was capable of
ok, my darling you var kanske inte det bästa livebandet jag sett...de verkade ha fått storhetsvansinne och höll inne med de få låtar man kände igen till sist (och det var ingen kort konsert) , uppvisade en allmänt dryg attityd och såg en aning drogade ut. Men de är i alla fall fortfarande mycket bra i mp3-format...


Kommentarer
Postat av: ia

hehe, antar att det var väääääldigt goda matlådor..

2008-03-11 @ 19:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback