litterär sommar!

jag och helga roade oss med att dissikera böcker på tåget från stockholm i lördags (när vi inte mumsade ben & jerrys extremt goda glass "wich" dvs..)

jag skrev mig en liten lista (hurraaa för listor!) på bokar (ok, böcker då..) jag vill läsa i sommar, och nyss gjorde jag slag i saken och beställde en hel uppsättning från eminenta adlibris (med särdeles billig frakt. 10 slantar för miljöfrakt = som hittat!), det enda jag saknade var donna tartt i pocketformat. annars fanns typ allt. och lite till.

dessa böcker ska jag plöja i sommar har jag planerat;

"stories" av ray bardbury
921 sidor ray bradbury-noveller! wooo!
"aniara" av harry martinsson
jag skulle ju försöka läsa lite mer svenska författare, men jag är en hemsk människa som inte är överförtjust i alla dessa arbetar-skildringar.. således blir det ett rymd-epos istället! men svensk åtminsone..
"gentlemen" av claes östergren
mer svenskt! känns som något man bör ha läst. alla dessa människor kan inte ha fel..
"resor i skriptoriet" av paul auster
hans senaste! har spanat på den på akademibokhandlen massa gånger, men varit för snål för att hosta upp 67 slantar för en ynka tunn bok. här fick jag den för typ 35!
"lyssnerskan" av tove jansson
novellsamling! jag tycker om novellsamlingar.. dessa är mumin-fria.
"i trygghetsnarkomanernas land" av david eberhard
jag läste om honom i emmas och åsas DN när jag satt och var bakis och skakis i lördags. han tycker att vi har blivit för pjåskiga i sverige på senare år.. intressant..
"kollektivt självmord" av arto paasilinna
hehe! arto är alltid kul, och denna verkar mycket lovande..

allt detta för 343 slantar (inkluderat frakt). nu ska här läsas!

ia

låt: nick drake - fly
han är lite i lugnaste laget, men ibland kan man nog behöva det med. denna är hur som haver fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback