think outside the box

Trots att jag tror att jag har en släng av tentaångest har jag ingen lust att blogga (det brukar annars vara väldigt kreativitetsskapande med ångest). Jag är inne i en djup bloggsvacka just nu. Min beteenderepertoar blir mindre och mindre och snart finns inga beteenden kvar som ger positiv förstärkning..(och så vidare...ja, jag har tenta snart..)

Jag är grymt skoltrött just nu (en dryg vecka kvar bara, det ska jag klara) och bara längtar tills jag får lite ledigt eller får jobba och åtminstone får vara helt ledig på helgerna. Jag roade mig med att skriva en lista på sånt jag ska göra när jag är ledig. Den innehöll viktiga saker som plantera om mina blommor och städa garderoben samt mer njutningsfulla saker som läsa böcker (har en lång lista där som jag och ia fixade ihop på tåg från sthlm), lyssna på radio och på massa bra ny gammal musik, se filmer och träffa vänner (även såna som jag är sjukt dålig på att hålla kontakten med). Men än så länge är det bara två tentor to go...en sals- och en hemtenta. Salstenta var det länge sen jag skrev, därav ångesten (tror jag).

Har grymt ont i vänster sida och i nacken...jag skulle behöva råd från en sjuk gymnast tror jag för jag får så titt som tätt. Mycket irriterande och i mina ögon helt onödig smärta!

Bara för att jag inte har bloggat på så länge så blir det tre låtar idag:

  • Herman Dune - I wish that I could see you soon (den spelades på debaser sist och vi var överens om att den var bra men kom inte på vad den hette så Emma gjorde den första av många turer till dj:båset för att få svar...)
  • Scarlett Johansson - I don't want to grow up (inte nog med att hon är sjukt snygg och en grym skådespelare - hon kan sjunga också och har den goda smaken att göra en skiva med Tom Waits-covers)
  • Markus Krunegård - Åh Uppsala (kanske inte bästa låten på skivan, men den har ju en lokalpatriotisk titel..)
Helga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback