ensam hemma i trollhättan..

Sitter med min fina dator i en lägenhet i Trollhättan alldeles ensam. Johan slutar först klockan nio, slavarbetstider har han. Det regnar utanför och jag har gjort chokladkola med kondenserad mjölk och pistagenötter (helt nytt för mig, mkt spännande ska det bli) samtidigt som jag druckit ett glas rödvin. Mycket trevligt. Förutom vin så fanns det även en tallrik god mat som väntade på mig, och massor av Ben&Jerry-glass i frysen. Men nu har jag ju julbakat lite så jag ska försöka hålla mig ifrån glassen. Måste ändå smaka på kolan när den har stelnat. 

Annars så har jag åkt tåg idag..ja, det var väl ungefär allt. Ändå tog det mig faktiskt bara drygt 5,5 timme idag, har varit med om värre. Fick ännu en sightseeingtur i en liten svensk håla eftersom jag denna gång fick byta till buss i Grästorp. Jag undrar hur många olika resalternativ det finns när man ska ta sig från Uppsala till Trollhättan. Det ena krångligare än det andra. Idag hade jag i alla fall min kära dator med mig på tåget, jag ska fixa lite fler filmer och sånt att roa mig med. Jag som är så dålig på att titta på film borde väl komma till skott när jag sitter ensam på ett tåg åtminstone. Det finns ju väldigt många filmer jag vill se. 

Jag lämnade min stickning hemma, jag saknar den. Det hade varit perfekt nu. Måste bara lära mig aviga maskor också så kanske det kan bli något vettigt av den sysslan, men riktigt mysigt är det. Tjejen bredvid mig på tåget satt och stickade, det verkade mysigt. Vi satt även och fnissade åt en Aspergergubbe som satt på sätet på andra sidan gången. Han tog på sig ansvaret att berätta ungefär allt om tåg för tanten bakom, han hade ett stort papper där han satt och antecknade alla tågnummer och vart de gick någonstans och delade ut en tidtabell till tanten samt upplyste henne om en massa viktig information om vanliga pendlarsträckor, obokade vagnar, plattformslägen med mera med mera utan att förstå någon som helst signal om att det räckte. Undrar varför tåg är ett vanligt aspergerspecialintresse? 

Nu ska jag hitta på något att underhålla mig med i några timmar till. 

Helga

Timo Räisänen - Without you
alltså, jag älskar Timos balladscovers à la whitney och mariah, "Didn't we almost have it all" har jag lyssnat en massa på men denna var väl så bra....

Kommentarer
Postat av: ia

fniss! ja, man kan verkligen fråga sig varför tåg är ett sådant vanligt förekommande specialintresse..? kanske kan bli ett kriterie i DSM-4 för aspbergerdiagnos? jag vill också ha kola med kondenserad mjölk. får dock nöja mig med en öl.. öl är också gott.

2008-11-29 @ 19:25:07
Postat av: huvet

Oj, Grästorp. Det är ju nästan, nästan i trakterna jag höll till i förra året... Minns att jag åkte igenom där en gång vid en tur till just Trollhättan. Vad skönt att vara i Gävle igen...

Kola med kondenserad mjölk och pistagenötter låter gott!

2008-11-30 @ 01:31:02
Postat av: Cecilia

jag har också köpt stickiga garn o nålar nu! så snart blir d nog dags för er kunniga att lära mig ett o annat!

2008-11-30 @ 13:35:51
Postat av: Helga

Yep, det kanske blir ett tillägg i DSM-5? Jag saknar min kondenserade kola, lämnade kvar den i Trollhättan...annars hade du kunnat få smaka på lördag. Men nu har du ju gjort så mkt annat julgodis..



Hedvig: Japp, det är ju rätt nära vara (där man inte kan vara) som jag förövrigt också åker förbi med tåg rätt ofta. Gävle verkar mycket civiliserat i jämförelse!



Cecilia: Jaa! nu får vi se till att ha syjunta.

2008-12-01 @ 14:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback