fredagsblogg

Jag har upptäckt att jag blir lite handlingsförlamad av att inte ha tydligt inrutade dagar längre. Är det tänkt att man ska plugga själv nu? Eller vad ska man göra egentligen? Vara ledig tror jag inte är svaret, men det är ju frestande. Dessutom har vi faktiskt ett grupparbete på den här kursen också (surprise), det är bara det att vi inte satt igång än eftersom vi tyckte att det verkade så pluttigt litet att man skulle kunna få ihop det på en dag. Nu är jag tveksam när det verkar som om alla andra grupper jobbar stenhårt. Men det visar sig väl i nästa vecka hur det går...

Jag har i alla fall städat, ringt ett viktigt samtal och fixat med lite andra mer eller mindre oviktiga saker. Snart ska jag äta lunch, men har magkatarr (eller vad det nu heter) och vet inte vad jag är sugen på. Troligen champinjonsoppa. Ibland när jag har ont i magen äter jag bara avokado, bananer och cocacola. Jag misstänker att jag genast skulle bli mycket bättre om jag gick och handlade lite cola. Coca-cola vs omeprazol, 1-0. 

I kväll ska jag jobbar några timmar. Jag håller på att avveckla jobbandet, fast det är inte särskilt smart om man ser ekonomiskt på det. Eftersom jag var på vikariemöte i onsdags känner jag mig dock lite tvungen att åtminstone jobba ett pass. Synd att jag inte får mer betalt för det,  5 timmar i månaden skulle vara väldigt lagom arbetsbörda. 

I helgen är det första advent, men eftersom jag inte är här kanske jag borde sätta upp min adventsstjärna idag? Ser att grannen mittemot också har tjuvstartat på den fronten. I morgon bitti åker jag till Trollhättan, jag ska faktiskt släpa med min kära dator denna gång så den slipper vara ensam här. Johan jobbar till 21 i morgon, men lite glögg och pepparkakor hinner vi nog i alla fall med innan sänggående. Jag förstår inte hur man kan jobba så mycket som stackars AT-läkare verkar tvingas göra, mer än 70 timmar på sju dagar. Jag som tycker 40 timmar är några timmar för mycket....

Nej, nu ska jag ner i förrådet och leta stjärna och adventsljusstake. Det går rätt fort att julpynta när man bara har ett ynka rum...

Helga




Belle and Sebastian - Piazza, New York Catcher
en trevlig belle and sebastian-låt...bland många andra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback