brytande av bloggtystnad

Medan kollega bloggat om allt från föräldravisdomsord (jag fnissar fortfarande åt det begränsade bytesvärdet, det är ju precis så det är...varför vara romantisk när man kan vara realist?) till finfina t-shirts och UVI (mindre roligt) har jag varit tyst. Jag har faktiskt inte ens suttit vid min dator den här veckan, detta skrivs inte heller vid min dator utan vid Johans betydligt mer lättväckta (och mer pålitliga). Men snart har jag också en ny fin dator, för jag har beställt en som borde dyka upp inom en rimlig framtid. Nu ska även jag investera i en sån där smart dator man kan bära med sig och slippa min gamla kloss. Dessutom blev det en mac, det ska bli lite spännande. Jag har varit lite negativt inställd till macar. Men nu har jag visst övertalats. Dyrt blev det också, men det får det kanske vara värt. Det är ju ändå inte varje dag, eller ens varje år, man köper en ny dator. Och den ska få följa med mig på många resor framöver. Jag kommer nämligen ägna mig åt tågåkning en mycket stor del av min tid från och med nu i helgen. Det känns lite trist, men det får väl gå...jag har ju förhoppningsvis en finfin dator att leka med och får väl försöka läsa lite böcker och plugga en del också. 

så här ser min nya älskling ut...

Mitt liv känns relativt stressigt just nu. Det är mest tack vare termin 8, även fast den än så länge inte varit värre än jag föreställt mig så är jag inte van vid dessa heldagar hela tiden. Och att man behöver göra saker på kvällarna när det är något utöver det vanliga känns bara besvärligt. Idag fick vi ett argt mail från kursledaren på organisationskursen där det stod i princip "har ni inte förstått nånting? var ni inte på min föreläsning? ni har en mycket låg kognitiv förmåga!". (Inte riktigt, men nästan). Sånt blir man ju uppmuntrad och peppad av! 

Men nu är det bara en skolarbetsdag kvar och sen är det helg. Denna helg, som så många andra kommande helger, kommer jag befinna mig långt härifrån. 

Helga

Oh Laura - A friend like me 
den spelades som sista låt på träningspasset jag var på, superfin..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback