citat av mina föräldrar..

mitt förra inlägg blev så ytligt att jag känner att jag måste kompensera det på något vis.. eh.. hm.. host..

jag tänkte delge er några djupsinnigheter min kära mor har sagt;

"man kan gifta sig med mannan i fråga när man inser att det här är det bästa jag kan få i förhållande till mitt eget begränsade bytesvärde"
"there's no such thing as free lunches.."

det är nog från mamma jag ärvt mitt ibland en smula cyniska sinnelag.

min tendens att hitta på ord eller döpa om saker tror jag kommer från min kära far däremot..

det var han som från början myntade uttrycket "minkigt" (=dåligt).
det är även han som kallade mamma för "ditt sociala grodlår" . det tycker jag var kreativt.


mina romantiska föräldrar!

när jag gifter mig ska jag gifta mig med någon som är det bästa jag kan få i förhållande till mitt eget bytesvärde (hur begränsat det äråterstår att se..) och så ska han stå ut med att bli kallad för socialt grodlår ibland.. det är väl fullt rimliga krav?

ok, nu SKA jag duscha. inget uppskjutande av det oundvikliga längre.

pussel

ia

låt: hoffmaestro - desperado

lite svängigt sådär..

uppdatering: mamma källhänvisar till en spykolog vid namn erich fromm som upphovsman till det  föstnämnda uttrycket. året var 1958. pappa har däremot inga kommentarer angående sitt "sociala grodlår"-uttalande.

Kommentarer
Postat av: Sandrolf

Hiihihihihihihihihihoho

Jag skrattar fortfarande lika mycket åt det begränsade bytesvärdet. Så otroligt oromantiskt men samtidigt mycket realistiskt.

Däremot, vad menas med ett socialt grodlår...?

/Puss

2008-10-22 @ 23:45:28
Postat av: Anonym

hm.... ja.... ärlighet varar längst?

Postat av: matilda

tja! kolla in och kommentera min blogg! ;):)

2008-10-23 @ 15:32:45
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Kollega Helga

Haha, vad sköna dina föräldrar är! din mammas citat var ju sjukt bra, det är ju faktiskt så det är!

2008-10-23 @ 20:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback