dygdiga stipendier

Jag har nu avverkat en mycket trevlig helg i Västerås, och såg precis att det kommit upp bildbevis på det. Mycket god mat, fika och dricka har det blivit! Trevligt indeed!

Men nu har jag även avverkat en måndag och sitter och försöker få ihop nån slags stipendieansökan. Det är alltid lika intressant att läsa kriterierna för vilka som får söka stipendierna. Manliga teologistuderanden måste bli stenrika med tanke på att det finns hur många som helst som de kan söka, och överlag är det alltid en fördel att vara man. Att ha adlig börd är är också ett hett stipendietips. Nu har jag hittat ett där man måste vara dygdig, och ett som kräver gudsfrukta. dygdig = som följer moralens bud särsk. om kvinnor, i sexuellt avseende. Och vad innebär detta i dagens samhälle? Hm. Sjukt gammaldags är det med stipendiefonder. Men det är ju positivt att få pengar, oavsett om man får dem för att man erkänner sig som dygdig eller ej.

Nu ska jag återgå till stipendiesökandet...au revoir.

Helga

Oasis - Don't look back in anger

Kommentarer
Postat av: ia

fniss. vilken student är dygdig i dagens samhälle? de läre ju knappt hitta en endast kotte att utdela stipendiet till..

2008-09-23 @ 19:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback