sålda pojkvänner, hängda räkor och shoppingfilosoferande..

jag har roat mig med att sova och läsa ray bradbury samt äta obscena mängder godis denna helg. jag skyller på mina hormoner för godissuget (neeeej mamma, jag är inte gravid..). min kropp har krävt godis och vem är jag att protestera mot detta..?
tja, nästa vecka kommer jag att göra det. iaf i störra utsträckning än denna helgen. hm hm..

inte minsta lilla tillstymmelse till partey har det iaf varit. inga kräftor ätna och ingen alkohol drucken. däremot rätt mycket té. och vatten. med c-vitamin i. självmedicinering ni vet..
bloggkollega har dock roat sig i lite större utsträckning. fick ett mycket roligt sms natten mellan fredag och lördag där innehållet bland annat innehöll information om att åländska pojkvänner är värda ungefär 25 drinkar. det tycker jag var dyrt.. jag hade nog nöjt mig med 10. fast nu känner jag ju faktiskt inte pojkvännen i fråga, han kanske faktiskt var värd varenda liten drink..?

idag har jag för övrigt lärt mig att om man får en rak räka på tallriken så var den död när den kokades. förslagsvis hade den hängt sig från ett dörrhandtag.
("hur fan visste du det?" är ett väldigt allmänbildande spel..)

för övrigt tror jag faktiskt att det är höst nu. vilket gör att mitt kontokort vill ut i det fria och användas. det börjar få lite klaustrofobi där det ligger instängt i plånboken (japp, jag har faktiskt en riktigt plånbok numera!), all alone.. and it's so dark in there.. osv..

jag vill ha en fin vinterkappa. cravings cravings!
jag tycker faktiskt att jag behöver en sådan också..
hmm.. äsch. det gör jag väl egentligen inte alls det! jag kan gott använda den jacka jag haft två vintrar redan. det är egentligen tragiskt hur lite man egentligen BEHÖVER av det man handlar i klädväg. man behöver tandkräm när den tagit slut, man behöver inte en ny jacka om man redan har en som fortfarande fyller sin funktion.. även om den man har råkar vara två vintrar gammal. man behöver inte en till kofta om man redan har typ fem-sex stycken som är hela och rena (ja, jag har nämligen även spanat in en fabulous grå myskofta)..
sjutton. vad jag VILL och vad jag BEHÖVER är två helt skilda saker.
blä. jag är materialistisk!

vad jag vill ha:
vinterkappa
grå mysig kofta
vinterstövlar
high heels
torgvantar
mössa
ärmlös kappa
osv..
osv..
i all oändlighet..

  

vad jag behöver:
inte mycket eg..

ooooouuuuuääääääääh. varför började jag fundera på saken ens? ska jag behöva överväga vartenda köp nu? isåfall blir det inte mycket handlat.. typ en tandborste och en deo emellanåt. möjligen ett par strumpor. kanske ett träningsplagg.
and thats about it!

enda räddningen blir att handla typ bara 2nd hand. och hur skoj det än är så är ju utbudet ngt begränsat.. storleksmässigt om inte annat.
mink!

ELLER så kan jag ju tänka samhällsekonomiskt. vi är väl på väg in i en lågkonjunktur igen nu, och då är det bra om man håller ekonomin igång genom att handla. har jag hört. någonstans.. tror jag. shoppa sverige ut lågkonjunkturen! altruism på hög nivå. alltså, jag vill ju inte handla egentligen men jag gör det för samhällets skull. så får det bli.
i fortsättning kommer mitt shoppande att vara en helt osjälvisk handling.. jag borde typ adlas för detta. eller helgonförklaras.

nu ska jag tillreda lite delikat lunch-kost till morgondagen.

xxxoooxxxooooxxxoo

ia

låt: lazee - rock away
den är faktiskt grym. och det låter ytterst osvenskt. vilket oftast är positivt i hip hop-sammanhang.

Kommentarer
Postat av: Helga och Ia

haha, ja, du gör ju bara din plikt som en god samhällsmedborgare. Det är jobbigt att man ska behöva få dåligt samvete av att vilja shoppa..

2008-09-14 @ 21:15:37
Postat av: Helga (och inte Ia)

Eh, det står att du också skrivit kommentaren..det var inte meningen. Spökdator.

2008-09-14 @ 21:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback