Tadaaa.. Riga!

jag och bloggkollega har varit i riga, och vi tog i vanlig ordning bilder. mest helga denna gång eftersom jag glömde min kamera hela tiden. 

riga var en trevlig och sympatiskt liten stad. det gick liksom helt snabbt att ta sig överallt. shopping var väl inte direkt fabulous, och det fanns inga "måste se"-sevärdheter man kände pressen att avverka. skönt. vi kunde med gott samvete mingla runt i gamla stan och lägga våra slantar på goda drinkar på sky bar. de hade de förmodligen godaste drinkar jag någonsin klunkat i mig. till relativt facilt pris dessutom!

här kommer picsen;


här är vårt hotellrum. när man rörde sig i sängen blev det sjögång. jag försökte att ligga stilla så inte stackars helga skulle bli nedskakad på golvet.


det fanns en mkt fluffig heltäckningsmatta på alla golv i hela hotellet.


vi trodde att denna lilla pitoreska å var daugava..


kost kan tex intagas på chilipica (=pizzeria-kedja).. de hade även god svampinjonsoppa!


vi hittade den eminenta boken "gentlemen" i ett skyltfönster. dock i lettiskt tappning, klas östergren har dock blivit omdöpt till kläss estergrens. mkt underhållande tyckte vi.


den mest kulturella aktiviteten vi gjorde var att posa på muséets trappa.



HÄR har vi daugava. inte fullt lika pitoresk..


fin daugavaskylt.


goda kakor.


soviet chic vägg. vi lyckades hitta en tillslut.


upplyst helga parkhoppar. hoppbilder is the shit!


typisk lettisk mat på lido. ser sjukt äckligt ut men var riktigt mumsigt. och heavy. det kändes som man hade en tegelsten i magen efteråt.


utsikt över riga från sky bar, vårt andra hem!


jag hinkar i mig strawberry colada och helga satsade på ngt med mousserande vin och creme de cassis.



helga med sin mojito och min peach daiquiri (eller vad den nu hette?)


drogas var en trevlig kedja.. de hade dock inte så mycket droger som vi trodde.


..inte hade de pankûkas där heller. dessa fick man köpa på mataffären.

det var sammansfattningsvis en trevlig liten miniresa. får se var vi hamnar nästa gång..

yours cincerely

ia

låt: broder daniel - work
spelades igår på p3.

Kommentarer
Postat av: Helga

Ett sånt riktigt gott blogginlägg! Och så var det ett till att läsa också..mkt trevligt..jag är nämligen aldrig ute på internet längre så det känns som om alla bloggar jag går in på uppdateras typ hela tiden. Annars är det bra med mig, förutom att jag försöker överleva denna jobbiga termin. Buhu, kommer att bli utbränd. Nu borde jag plugga men jag ska äta i stället, mkt bättre. Ha det gott!

2008-09-08 @ 19:49:31
Postat av: Helga

Jag blir så sjukt sugen på mojito!!

2008-09-10 @ 15:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback