helg-vardag, 1-0

Det känns som om jag haft semester i helgen, och när jag vaknade upp i morse och insåg att "plugga till beteendeanalys-tenta" stod på schemat kändes det helt oöverstigligt. Det lockar mig inte alls. Kontrasten mot helgens "vara-ute-i-solen-och-bara-vara" känns enorm. Dessutom känns min säng väldigt tom, trots att Zorro ligger där. Och jag tänker bara att det är tur att det är en sån kort vecka och vet att jag inte kommer att få mycket gjort för jag är redan framme vid onsdag kväll, torsdag, fredag, lördag och söndag.

Helgen har ägnats åt allmänt livnjutande aktiviteter, såsom ÖG-loppis (helt galet med typiska ÖG-folk som stod och slet i kläder), fika ute i gräset på GH, småshoppande, en öl utomhus i solen på Orvars, en glass nere vid ån med resten av uppsala, ännu mer öl och en grekburgare på orvars (igen), en till öl och sitta ute medan det mörknar över gamla studentstaden (några grillar och zorro jagar en katt), stockholmsutflykt på söndagen, billig (men förvånansvärt osunkig) kinabuffé, promenad till gamla stan och runt i gränderna, och sen tillbaka till uppsala och slut på helgen. Nu skiner solen men det som står på agendan är tentaplugg, skicka viktiga mail till folk och planera patientarbete innan jag ska till skolan och ha session.

Mitt liv är så splittrat nu och det är bara några veckor kvar av det här flängandet hit och dit, fram och tillbaka. Det känns overkligt att jag ska flytta samtidigt som det känns som om jag mentalt redan har gjort det. Sommaren kommer gå fort (bara jag får mitt jobbschema, jag är inte sugen på att plötsligt stå utan sommarjobb..), hösten är jag mer tveksam inför. Men just nu är det kanske inget jag behöver tänka på eller oroa mig för, sånt är ofta ändå inte särskilt konstruktivt. Nej, just nu har jag ju kommande helg i tankarna. Och att det inleds med en Uppsalavalborg känns väldigt trevligt! Champagne och våfflor till frukost kan inte bli fel.

Nu ska jag återgå till boken jag försöker fångas av...

Helga

Pet Shop Boys - Love etc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback