människor ramlar runt på stan

Jag lyssnar på Håkan Hellström. Men människor ramlar faktiskt bokstavligen runt på stan idag. Det är Kvalborg i Uppsala, det går folk förbi mitt fönster med ölburkar i händerna. Folkes Livs var fullt av människor på väg till fester, inköp av jordgubbar, engångsgrillar, chips och folköl. Jag köpte kattmat och coca-cola och var i minoritet. Folkes har för övrigt brunnit så allt man köper där luktar rök. Det är lite ofräscht. Köpte två bananer tidigare idag och de stank verkligen. Men de får väl allt sålt ändå, särskilt de här dagarna när studenterna inte är så nogräknade. 

Känner mig lite vuxen som inte dricker öl just nu. Men bloggkollega är på väg hit i alla fall, så jag behöver inte vara helt ensam mitt i vimlet som pågår härutanför. Jag har inte ens lust att vara full på Folkes Livs idag, är det ett ålderstecken? Jag dricker cocacola och tar hand om min eviga magkatarr i stället. Men i morgon blir det firande, det kan jag inte hålla mig ifrån i år. Champagnefrukost med våfflor och sen får vi se vad som händer. Hoppas solen lyser och det inte regnar som idag. Att dricka champagne till frukost är så trevligt så egentligen är det synd att det bara är okej en dag per år...

Sista valborg i Uppsala som student, kanske inte sista någonsin? Men ändå. Om ett år kanske jag har jobb, förhoppningsvis har jag det. Det är bara en kämpig uppsats och några kurser i vägen. Idag hade jag tenta, den sista uppsalatentan. Kanske skriver jag tenta på en kurs i Göteborg om jag kommer in på den...men sen, slut på tentor! Då får väl tentaångest utbytas mot PTP-ångest i stället kanske? Fast jag tror att jag väntar lite med det...skjuter upp det ett tag till. 

Helga

Håkan Hellström - Ramlar
hör den visserligen varje gång min telefon ringer, men då får jag ju aldrig höra hela...den optimala glad-låten!

Kommentarer
Postat av: ems

hej hej uppsala! hoppas ni har roligt sista april! själv sitter jag i en kulvert skymd från eventuell sol. längtar till e.m. när jag släpps ut i det härliga vädret. puss puss

2009-04-30 @ 10:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback