dåligt mående-dag..

Idag är det inte temmeldag längre (även om jag fick en semla under fikat på handledningen, mkt gott! och i tisdags blev det en ofvandals-semla som smakade mkt bra) utan en ynkdag. Jag har skumma sjukdomssymtom såsom brännande (typ..) huvudvärk, illamående, kallsvettighet...och en allmän känsla av obehag. Till och med några ynka febergrad har min kropp lyckats producera, jag är alltså även subfebril (det är åtminstone ett fint ord). Jag vill inte bli sjuk, bort med dumma obehagssymtom! Jag som skulle boxas i kväll, visserligen är det inte direkt något jag ser fram emot (särskilt inte när det är så sent som klockan 20 på kvällen) men jag inbillar mig att det kan vara nyttigt. Men det är ju också typiskt min kropp att få en släng av väl vald sjukdom när det är träningsdags...dumma kropp!

Dagen inleddes även mindre bra även om jag inte kände mig särskilt sjuk i morse. Däremot blev jag sjukt irriterad när strömmen försvann precis då jag ställt grötkastrullen på plattan. Efter att ha mixtrat med diverse proppar och insett att strömmen försvann bara några minuter efter att jag dragit tillbaka "propp-flärpen" (såna där moderna grejer som man petar lite på, skönt att inte behöva handla proppar och byta) var jag inte på världens bästa humör. Dessutom fick jag ju nytt hopp om att det skulle funka varje gång jag fick igång det igen och gröten kunde börja värmas, men sen dog det. Ringde till studentstaden för att felanmäla (men kände mig lite korkad eftersom jag antog att det var något löjligt fel som jag inte kunde fixa beroende på min okunskap på propp-fronten), och inom loppet av fem minuter ringde nån vaktmästarsnubbe på dörren! Snacka om snabb service. Han tyckte att mina kokplattor såg gamla och fula ut (det håller jag med om) och misstänkte att de hade del i det hela och skulle därför skicka en elektriker. När jag kom hem för några timmar sen hade jag fått nya fina kokplattor! Ibland är studentstaden verkligen toppen! Borde passat på att anmäla mitt duschmunstycke som envisas med att spreta åt alla håll också, fastän jag tycker det känns lite som ett lyxproblem...(att ha ström i lägenheten är dock ett basbehov och inte särskilt lyxigt).

Nu funderar jag på att svepa några alvedon och gå och lägga mig och läsa min nyinköpa "svart flicka, vit flicka" och tycka synd om mig själv och hoppas på att må bra i morgon.

Helga

New Order - Ceremony
itunes har fixat fram en sån riktigt bra playlist åt mig åtminstone...med bland annat denna gamla klassiker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback