temmeldag!

idag har jag ätit temla. x 2. ngn människa har kommit på att affärer tydligen bara skall sälja temlor i tvåpack. jädra singeldiskriminerande! tur för dem att jag gillar temlor och gladeligen smäller i mig två stycken på en gång (det är ju ändå typ mest luft).


hemköps temlor är kanske inte direkt fotegeniquast i världen.. men de tillfredsställde mitt temmelbehov! det är insidan som räknas nämligen..

utöver att äta temlor så sitter jag och bläddrar i H&Ms nya heminredningskatalog. cravings, cravings! vill ha, vill ha! de har så riktigt fina grejor. jag har typ blivit erbjuden en lägenhet av en av de sjuka gymansterna på mitt nya jobb. bra början! hon ska tydligen flytta och har en stycke etta att erbjuda. den ligger i ett rätt gammalt trähus. stort kök. trägolv i vardagsrummet (tror jag iaf). stora fönster. tydligen fin tvättstuga (min journalist-mor har gjort research) samt ligger två steg från ett trevligt gym och ungefär tre-fyra minuter från jobbet. jag har inte ens sett lägenheten, men redan nu går jag och glorifierar den som sjutton samt planerar hur jag ska ha det där. det är ju bra. jag har för det första ingen aning om hur långt vick jag får (dumt att skaffa lägenhet om jag bara i princip hinner in och vända) och för det andra kanske den inte alls är ngt fin (för fin ska den vara. den är inte precis billig..)

men nu har jag ingen alls lust att vara realistisk och förnuftig, nä, jag tänker minsann fortsätta att planera vilka grejor som jag ska ha när jag bor där! mattor tex. tänkte att jag skulle ta och börja använda matta. det kan nog vara trevligt och gemytligt..

ia

låt: m ward - never had nobody like you
från hans senaste skiva "hold time". mkt bra, mkt bra..

Kommentarer
Postat av: helga

det är faktiskt lite ynka att temlor bara säljs i tvåpack...jag köade för en singel-semla på ofvandals i stället, den var mkt god!

2009-02-24 @ 21:43:46
Postat av: huvet

Jag har oxå ätit temla x 2. En med ett hjärtformat lock och vaniljgrädde (tom jag tyckte det var ok m grädde då) från bageri och en hembakt. Och jag som inte ens är så förtjust i temlor...

Ang. lägenhet: läge är ju viktigt för en lgh, men framför allt måste man gilla den!

2009-02-24 @ 23:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback