ute på hal is

Idag har jag för första gången i mitt liv provat på långfärdsskridskor. Tror även det var första gången på minst en 7-8 år som jag stod på ett par skridskor överhuvudtaget, varför gör man inte såna där vinteraktiviteter lite oftare? Det är ju faktiskt rätt trevligt. Dock vägrade solen att skina, och det blåste och snöade i stället och isen var inte direkt optimal utan allmänt hackig. Dessutom upptäckte jag att jag har en defekt vänsterfot...den bara vek sig hela tiden och kunde inte ta ansvar alls för åkandet vilket gjorde att min stackars högerfot fick göra allt jobb! Det kan ev ha berott på dålig teknik också, och att jag skulle behövt en storlek mindre pjäxa på vänster fot (den är även lite mindre än högerfoten, liten och svag är den! defekt vänsterfot!). Men på det stora hela var det en trevlig skridskoutflykt! 

Nu är jag dock astrött. Sov jättedåligt i natt, vilket jag ju aldrig brukar. Bara låg och vred mig, vaknade hela tiden och hade värsta orosdrömmarna plus att jag typ fastnade i lakanet hela tiden. Obehagligt. Fast jag drömde att jag bodde i ett väldigt coolt hus. Till skillnad från drömmen natten innan då jag drömde att jag bodde i en sunkig alkislägenhet med en pojkvän som aldrig duschade utan bara låg i soffan hela dagarna. Mina alternativ för resten av dagen är antingen att sova en liten stund (sitter nu i sängen och myser med en filt och min kära dator) eller ligga och läsa resten av eftermiddagen och gå och lägga mig jättejättetidigt för jag måste gå upp halv sju i morgon bitti. Jag har inte jobbat på så himla länge nu så jag har värsta motståndet, även om jag vet att det när jag får lönen känns helt klart värt det. Och att jag när jag väl kommer dit tycker att det är helt okej, oftast till och med trevligt. 

Idag lyssnar även jag på Jenny Wilsons nya, den är bra...fast inte lika bra som när hon är med i "First floow power". Dessutom lyssnar jag på Sahara Hotnights nya coverskiva...också ett tips!

Helga

Sahara Hotnights - Wide River



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback