drömmar om sol, stränder och avsaknad av statistiktentor

Pratade nyss med lillasyster som åker till Thailand i morgon. Jag är så otroligt avundsjuk, skulle ge vad som helst för lite värme och ledighet just nu. Men icke. Här är det grått och trist och inte ens särskilt kallt längre (men solen sken idag vilket är positivt och det kändes som vår fast det säkert kommer bli vinterkallt flera gånger om ända fram till minst april). Mitt liv just nu består av statistikpluggande. Fast egentligen mest ångest över att jag bör. Kom hem vid fyra och orkar bara inte ta tag i det, jag har gjort halvhjärtade försök som inte fungerat. Jag funderar på att ge upp för idag och komma igen i morgon, sista dagen och sista chansen att lära sig ALLT. Just nu känns det smått orealistiskt. I morse kändes det okej, men då tänkte jag att jag skulle ha en produktiv eftermiddag men nej då. Efter diverse andra aktiviteter i skolan känner jag mig helt slut och orkar inte ens tänka på multipla korrelationskoefficienter eller fucking egenvärden. Och tiden går så sjukt fort när man borde göra nytta och sen är det plötsligt kväll och jag är inkapabel till att plugga på kvällen. Jag har klarat mig bra utan det hittills, men nu känns det helt nödvändigt att lägga all tid på studier.

 
thailand vs regression

Det är mycket muntert i denna blogg numera, och det är jag står för den delen. Behövs lite motvikt, kan du inte kontra med nåt kul ia?

Jag längtar så himla mycket till fredag eftermiddag nu, oavsett hur det går. Då ska jag städa och köpa mig ett träningskort! Den riktigt belöningen får komma om jag nu skulle klara tentan. Eller Johan kommer ju iofs på fredag också, det får väl räknas som belönin. Vi ska på någon slags examensfest på lördag som inkluderar en massa gratis mat, sånt gillar jag. Nej, nu ska jag undvika lite till genom att titta på nåt program om Winnerbäck på tv. Fast jag räknar det inte som undvikande när jag bestämt mig för att lägga ner för dagen.

Helga

Adam Green - Drowning head first
jag lyssnade på musik (bland annat denna) för första gången på flera veckor (kändes det som iaf) när jag cyklade till Sofia i morse, det var så underbart så jag åkte omvägar för att få höra en låt till...men jag prioriterar bort musik när jag tentapluggar för då kan jag inte koncentrera mig på annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback