en ynka gnällblogg

Nu känner jag för att gnälla i massor! Jag är helt skakig i hela kroppen och dödstrött på grund av att jag sovit några ynka timmar i natt, detta på grund av ett mystiskt ljud som låtit då och då under hela natten (har nu efter närmare undersökningar kommit fram till att det är en grannes balkongbord som slår emot räcket när det blåser och lagt en lapp i brevlådan). Jag brukar ju inte vara känslig för grejer när jag sover direkt, men detta var för mycket, trots öronproppar och en uppsättning avslappnings och fokusera-på-andningen-övningar. Så fort jag trodde jag höll på att somna så lät det igen och jag blev mer och mer irriterad. Dessutom behövde jag verkligen nattsömnen.

Ska iväg på statistikövning om två timmar och därefter ha patient i några timmar och därefter jobba natt på Lillgården. Det känns ytterst olämpligt. Där kan det också finnas störningsmoment vad gäller sömnen och jag kan ju glömma att få mina åtta timmar, eller snarare de tolv timmar det känns som om jag behöver. Och sen ligger ju den där statistiktentan och väntar på mig och kräver att jag ska plugga all tid jag har. Men mina ögonlock faller just nu ner oavbrutet och händerna skakar så jag knappt kan skriva. Jjag tål verkligen inte för lite sömn, det beror nog på att jag inte är van..jag sover ALLTID allra minst 7 timmar, helst nio..blir helt knäckt om jag skulle sova dåligt en natt vilket händer sällan...till skillnad från stackarna som är vana vid det och klarar av att ha ett liv i trötthet ändå. Så det här kanske är nån slags nyttig exponering för mig då...men jag känner mest bara hopplöshetskänslor just nu.

Dumma statistik! Om den inte var så svår och jag kunde allting så skulle jag kunna prioritera sömnen efter alla dagens måsten.

Gnäll gnäll gnäll

Jag tänker inte tipsa om någon låt för jag är för trött för det.

Helga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback