jag ägnar mig väldigt mycket åt undvikandestrategier...

Kanske borde göra en analys av mina problembeteenden? 

Nej, men ärligt talat så kanske jag borde plugga. Men idag går det inte så bra med koncentrationen, jag har för mycket snor i hjärnan och är subfebril (bra ord). Känner mig som om jag är instängd i en liten bubbla lite avskuren från omvärlden. Synd, för omvärlden är rätt viktig den med. Särskilt den omvärld som består av mina pluggpapper som ligger utspridda lite här och var i lägenheten. Eller också lägger jag ner och stickar benvärmare i stället. Min strategi brukar ju vara att inte plugga så mycket dagen innan tenta, men till den strategin hör också att jag ska ha pluggat hjälpligt innan dess så att jag känner att det är möjligt att ta det lugnt. Så är det inte riktigt nu. Men om man vill mildra (är mildra också ett förbjudet ord eller är det bara mild?) ångesten inför KBT-tentan så är det bara att tänka på någon trigger som har att göra med statistiktentan så känns KBT-ångesten riktigt lindrig i sammanhanget. Statistik är svårt och sånt man borde kunna. 


hmm..den här bilden kom upp när jag googlade på KBT - vad vill ni säga med detta?

Helga

Joy Division - Disorder
GAD, PTSD eller stress/utmattning?


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Kvinnor Borde Träna?



2009-01-08 @ 11:15:39
Postat av: bloggkollega

sjukgymnastiken nästlar sig in överallt!

2009-01-08 @ 15:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback