jag vill också ha besked!

Oj, nu har jag inte bloggat på länge. Jag har inget drömjobb på G som bloggkollega, men jag vill också ha besked. Besked om allt som kommer inträffa i mitt liv det närmaste året ungefär. Jag inser att det är lite orealistiskt och att jag eventuellt måste lära mig att stå ut med viss osäkerhet, men ändå...jobbigt! Först vill jag gärna ha besked angående examensuppsatsämne, sen vill jag ha besked angående valbara kurser (som jag har vissa planer på att läsa i Göteborg, om det går vägen...vilket jag inte vet än, men får väl kanske veta snart, men sen måste jag komma in på kursen också...och det vet jag ju inte förrän i sommar, och då känns det för sent med alla andra lösningar...och jag står där utan något alls...men som sagt, jag kan inte få veta allt just nu så måste väl lära mig leva med detta ett tag till). Sen vill jag också gärna veta exakt var jag ska jobba i sommar, gärna också hela schemat på en gång så jag kan planera resten. Och så skulle det ju inte vara helt fel att såhär ett år i förväg få besked om den perfekta PTP-platsen i någon stad jag kanske eventuellt kan tänka mig att fortsätta bo i (eller åtminstone för ett år..). Har jag glömt något nu? Hmm, mitt liv känns lite rörigt och jag känner mig som en planeringsfanatiker som vill ha varenda vecka detaljplanerad ett år framöver. Och det gillar jag ju egentligen inte heller....det här är lite överdriven ospontanitet. Särskilt som jag faktiskt inte får alla besked på en gång hur mycket jag än vill. Det är rätt omöjligt.

Nej, i helgen ska jag öva på medveten närvaro och bara vara i stunden. Typ dricka obscena mängder vin, vara oansvarig och inte ägna en tanke vare sig åt pluggande eller framtidsångest. Det blir nog bra. Får besök av Emma också vilket ska bli supertrevligt, henne har jag inte sett på urlänge sen.

I kväll ska jag tydligen boxas med Lina. Jag är maximalt otränad och det är visst ett plågsamt 90-minuterspass, men det kan nog bli spännande. Om inte annat blir jag så däckad efteråt att jag inte orkar tänka på planeringsångest.

Nu ska jag ägna mig åt att spotify-lyssna på bloggkollegas tips i förra inlägget! En sån riktigt god aktivitet!

Helga

Popsicle - Sunkissed
lite popsicle blir man alltid glad av...


Kommentarer
Postat av: Anonym

ack ja.. tänk om man fick reda på allt precis när man ville. plugg, jobb, resor, fester.. mm.. mm.. gud så praktiskt! men så är vi ju ospontana också. och det är tydligen en spontan värld vi lever i.. vi avviker från den spontanonormativa mallen. mink.

2009-01-22 @ 17:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback