många pics och få ord.. jul-mellandagar-nyår!

här kommer en uppsättning bilder från julen, mellandagarna och nyår. jag har tömt min kamera och omväxlande roats och förfasats över innehållet. inte för att det skulle vara särskilt ekivokt, mer för att min kamera roar sig med att ge mina medmänniskor (jag slipper faktiskt oftast, kan det vara kontaktlinserna?) monsterögon och för att jag allt som ofta såg ganska mongo ut.. kameran verkar inte gilla mig särskilt mycket these days.

här kommer ett urplock med bilder som mestadels är undantagen som bekräftar vampyr- och mongoregeln..


ute i skogen för att.. eh.. låna en gran på obestämd framtid. winter wonderland!


min och pappas granlånarturné blev en succé och vi hittade en stycke prima gran i ett buskage.


pops, jag och mops på väg till some serious julbordsätande hos kusin och co. mums!


kusin hade dekorerat bordet så fint, så fint. jag klarade inte att använda min servett och på så vis förstöra det hela.


på kvällen åt vi pappakokad grisgrynsgröt och skinkmacka. mums igen.


på juldagen var det obligatorisk utgång. jag hade min färgstänksklänning igen. och min nya 2 nd hand-handlade rävmysse. dock mest utomhus. myssen alltså, klänning behöll jag på överallt. sådeså.


jag och pauline kramades lite på dansgolvet på radjos.


26e december var jag bakis och gosade med cat stevens och åt kakor hela dagen..


på nyår var jag, bloggkollega och bloggkollegas karl på nyårlig fest i den lyxigaste lägenhet jag någonsin satt min fot i. festen började lugnt och sansat..


..men det artade sig.. och det hela avslutades med orgier i en utomhusjacuzzi. eftersom jag var förkyld som en liten bäver deltog jag dock inte i dessa utan höll mig på land, fullt påklädd. men enligt helga och johan som satt i badet gick det vilt till. jojo..


tyvärr avslutades kvällen mindre roligt med att vi måste GÅ hem. inte road. helga och johan höll dock moralen uppe.


2009 började med att johan ramlade ner från min luftmadrass, sen åt vi kebabpizza och jellybeans och kollade på mer eller mindre roliga youtubeklipp.

tjo! that's all folks! nu ska jag knata iväg till malle-palle och kristofer för spel- och filmkväll jag tvingade dem att bjuda mig till.

ciao!

ia

låt: sparks - good morning
den har jag lyssnat på repat på spotify medan jag skrivit detta inlägg. så riktigt bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback