mössa i efterskott

Eftersom bloggkollega visar upp sina stickkunskaper så kan ju inte jag vara sämre. Eller jo, sämre kan jag nog vara men jag kan åtminstone också lägga upp en bild. Denna på mössan jag stickade ihop under julen efter ett recept som nån tant i nån garnaffär plitat ner på ett papper. Det var världens enklaste mössa att sticka, tydligen kallas den Åremössa. Det är i princip en halsduk som man sen drar ihop, mkt finurligt men jag var in i det sista tveksam till om det verkligen skulle bli en mössa av det. Men det var helt lagom nivå när jag precis lärt mig aviga också så jag kunde resårsticka lite. Nästa projekt får väl bli nåt mer avancerat med såna där runda stickor eller nåt annat tufft. Då kommer jag säkerligen tappa inte bara några få maskor. Förresten har jag ju stickat en till mössa också, en så kallad "snabbstickad mössa" till Johan (det var ingen lögn, den var väldigt snabbstickad, tog typ en kväll att bli klar med..tack vare tjockt garn man stickade dubbelt med) men den har jag ingen bild på för den är inte ihopfixad än. 

Men, här kommer åtminstone mysiga Åremössan. Man ser lite ut som en tomte i den, men den är sjukt skön. 

hmm, fast i denna vinkel ser man ju inte den roliga toppen där bak..jaja..

Nu ska jag cykla iväg till en klasskompis och dricka lite vin, i morgon blir det mer vin och emma-besök. Nice!

Adjö från Helga och Åremössa

Lou Reed - Take a walk on the wild side
låten är ju bra i sig, men jag kan inte höra den utan att se nilecity-päronen framför mig som väser "take a walk on the wasaaa"

Kommentarer
Postat av: Cecilia

va söt!

2009-01-23 @ 20:51:45
Postat av: bloggig kollega

ja! vi kan döpa om "en ynka blogg" till "myssebloggen".. knittning is th new black. i morgon vin!

2009-01-23 @ 21:02:34
Postat av: helga

vad coolt, min kamera är som en spegel så texten blir spegelvänd..såg inte det förrän nu!

2009-01-27 @ 20:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback