mysse!

jag har lovat at lägga upp en bild på min alldeles egenhändigt stickade mysse. den blev faktiskt ganska bra.. jag känner mig en smula stolt varje gång jag sätter på mig den. att jag tappat x antal maskor här och där kan jag bortse från. min mysse skall inte skärskådas i detalj. bara beundras på håll..
i morgon ska jag på bandy-VM, invigning + sverige vs finland-match, då kan hela publiken beundra min mysse. stackars spelarna på isen kommer inte få någon uppmärkamhet alls! mysse-hybris!


här är min mysse! stickad med cecilias presentgarn. mkt bra garn var det. och i precis lagom mysse-mängd också!

för övrigt så har jag äääntligen hittat en flytande eyeliner som sitter där den ska och lever upp till sitt vattenfasta rykte. nu kan jag kråksparka mig hur mycket jag vill. underverket är en e.l.f-grej. e.l.f står för eyes lips face och allt kostar 1,5 £! mkt rimligt pris..
här finns alla grejor om man vill ta en glutt eller rentutav skaffa sig lite eget ettochetthalvtpunds-smink!

för övrigt II så har jag hastigt och lustigt fått ett jobberbjudande jag har svårt att tacka nej till.. mycket svårt. iofs så var de inte helt klara med allt som måste vara klart innan de anställde en ny, men om allt klaffar så finns det en chans att jag inom en ganska snar framtid får sätta på mig blåvita kläder (undrar om jag får ha mysse på mig på jobbet?) och kliva in i primärvårdens betydligt mer komplicerade värld.. hilfe!

nu ska jag sova. om jag kan. har ägnat hela eftermiddagen åt att sova (jag läste dostojevskij, och det som nästan alltid händer vid sådana aktiviteter hände även nu.. jag somnade som ett litet murmeldjur.)

godnatt på er

ia (+mysse)

låt: the automatic - monster
ännu en bra låt jag sprang på under en spotify-session. sjukt bra!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

FIIN mysse! o GRATTIS till jobbet! :D

2009-01-18 @ 11:03:50
Postat av: ia

jag har inte fått jobbet (vikariatet), bara blivit erbjuden.. men jag hoppas det snart är mitt! ju mer jag tänker på saken desto mer sugen blir jag.

2009-01-18 @ 12:00:10
Postat av: huvet

Åh, grattis till eventuellt jobb! oxå i västra aros?

(enriktigt fin ia-mysse btw!)

2009-01-18 @ 19:20:05
Postat av: ia

tack tack! detta är inte i västra aros. det är i hudiksvall, på samma ställe där jag var på intervju (och inte fick tjänsten).. nu har det hastigt och lustigt uppstått behov av en sjukgymnast och då ringde de till mig. snabba ryck! få se hur det artar sig.. jag är sugen kan jag säga!

2009-01-19 @ 09:45:51
Postat av: huvet

Ja! kom tillbaka till norrland! Fast det är ju forfarande inte så jättenära gävle... men ändå!

2009-01-19 @ 10:13:27
Postat av: bloggkollega

superfin mysse! du får höra av dig om hur det blir med jobb och flytt...

2009-01-19 @ 11:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback