på måndag.. iiiieeeeeek!

på måndag vet vi (eh, jag) om jag får det utterst trevliga jobbet. det hänger på en ekonom. min potentiella chef har väl hela tiden sagt att hon inte tror det ska bli några problem, men vem vet hur onda små ekonomer resonerar? jag tycker inte om att ett sådant trevligt jobb ligger i tassarna på en ekonom :/
nåja, nog om det nu. jag ska inte nämna saken förrens på måndag då jag har reda fakta. til' then.. zip it!

till helgen ska jag dricka vin (inte sprit. ingen sprit på ett lååångt tag för min del) och sedan gå ut och dansa till carola. ja, nu förstår ni alla varför vinet är på sin plats. i en redig mängd dessutom! rött ska det vara. och helst ekologiskt. och inte smaka korv..

jag lyssnar på spotify. alldeles för mycket. mina stackars höron kanske skulle uppskatta lite sound of silence? men inte jag.. så mycket bra musik, så lite tid! ett smärre stressmoment det där.

här kommer några bra-a jag lyssnar på nu:

  • ne-yo - closer
  • erykah badu - the healer (från nya..)
  • the cave singers - dancing on our graves
  • kanye west - love lockdown (no more rapping..)
  • david sandström - cocaine in your cola
  • kitty, daisy & lewis - going up the country (new old fashion way!)
  • sonny j - cant stop moving (refrängen påminner lite om jackson five, fast bättre..)
  • infadels - girl that speaks no words (de är ju grymma! typ allt de gör är ju bra!)
  • mott the hoople - all the way from memphis (old old fashion way..)
  • fever ray - if i had a heart (karin dreijer goes solo. typ. låter precis som det ska iaf tycker jag..)
eh. ja. det var det. lite musikalisk folkbildning. nu ska jag bokläsa. utan att somna helst.

so long, godbye, auf wiederseen (nej, jag har inte läst tyska ifall ngn mot all förmodan trodde det..), fareweeeeell!

ia von trapp (töntnamn! kunde de inte kommit på ngt bättre..?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback