nyårliga planer..

jag har roat mig med att sammanställa min nyårslöften.. eller planer är bättre. jag tycker att man ska hålla löften, och jag tror inte jag kommer hålla alla dessa, således kallas de planer istället. som jag inte ansträngt mig särskilt mycket för att få till so far.. men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig!

  • bli fit till midsommar. gemensamt löfte med malin och kristofer efter 1,5 liter öl var på bishops arms. (vad som räknas som "fit" är ett myyyycket subjektivt begrepp skall dock tilläggas! kom ihåg att allt är relativt..)
  • gå på en rolig midsommarfest. malin och jag lovade att gå och kristofer lovade att fixa. mkt bra upplägg.
  • springa cityringen på 18.06. mitt förmodligen mest korkade nyårslöfte ever! bara för att kristofer kutat runt på den ohemula tiden måste ju jag också göra det tydligen..
  • prova en helt ny hårfärg. det lutar starkt åt rött. nog den enda jag aldrig provat. blir skoj!
  • äta godis en gång i veckan. EN! jag börjar få lite karius och baktus-ångest nämligen..
  • gå till en ond tandhygienist. ingen återvändo.
  • ta hand om min stackars hy. solskydd, insmörjning, peeling och hela kittet. jag fick lite rynkångest när jag var och face-mappade mig hos hudterapeut-människan eftersom min stackars hy tydligen är en känslig själ.
  • måla om åtminstone i köket. det behövs.
  • lite mindre tussig uppenbarelse till vardags.
  • klädhandla mer i sthlm och mindre i västerås. västerås.. tja.. sucks un peu..
  • klädhandla mer genomtänkt. typ..
  • diska mindre sällan.
  • läsa färre ynktidningar och fler böcker.
  • spara ut håret. det kaaaan gå.. kanske..?
  • äta mindre läskig kemikaliemat. utöver tandtrollsångest och rynkångest har jag även fått lite lätt mat-kemikalieångest efter att ha läst boken "äkta vara".
  • roligare kläder. inte för att jag vet riktigt vad "roligare" skall innebära.. clown-outfit?
  • te av någon bra och nyttig färg till frukost hemma varje morgon. varje morgon. just det. te är nyttigt.
  • dricka proteinpulver efter träning. även om det smakar apa. malin dricker sånt, då måste jag också göra det. malin är min guru eftersom hon går hos en personlig tränare.
jag vill tillägga att ordet ångest här också är ett subjektivt begrepp. som jag använder ganska friskt. trots att jag förmodligen inte uppnår ngt av DSM-IV:s ångestkriterier.. men jag tycker faktiskt att tandtroll, rynklor i unga år och läskiga matkemikalier ÄR otrevliga företeelser.

ångest är min arvedel. mitt strupes sår. mitt hjärtas skri i världen.

nu ska jag göra ngt annat. kanske skriva ut några saker med min nästan hela laserskrivare som jag just fått liv i..? en karta över stockholm månne?

puss puss och ett fint 2009 tillönskas!

ia (på rock classic (el dyl), en sådan riktigt god radiokanal jag just upptäckt, finns det en f.ö tydligen en programledare som verkar heta/kallas ia. en KILLE! vadnu?)

låt: paper - ideal plane

direkt från spotify. de är bra, de däringa papprena..

Kommentarer
Postat av: huvet

Oj vad många bra nyårs"planer"! Jag har bara ett nytt för i år, att jag ska göra något modigt. Vad det är vet jag inte än riktigt... Jag kanske "plagierar" några av dig (också dessa kommer tolkas mycket subjektivt ;) )

Kram på dä'

2009-01-05 @ 11:55:07
Postat av: Malle

Haha...det kommer gå galant att infria dessa nyårslöften ska du se. Det är bara att sätta upp "pre"-bilderna på kylskåpet. Det kombinerat med lite proteinpulver så är den fit(-ta) delen avklarad. Se till att äta mycket nu och dricka mycket vatten så att du kommer med uppspänd mage hit imorgon och med fula underkläder och bad bad hållning ;) puss å kram

2009-01-05 @ 17:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback