tisdagsuppdatering från trollhättan

Katt i knät och på tangentbordet, och katthår överallt. Jag flexade en timme idag och slutade två, underbart! Sen var det motvind hela vägen hem. Men jag gnällde inte för det för jag har kommit på den geniala idén att lyssna på sommarprogram på ipoden på vägen till jobbet. Hinner precis höra ett helt program på fram-och tillbakavägen, då är ju visserligen musiken förkortad (av upphovsrättsliga skäl...tydligen!) men ändå. Den kan man ju lyssna på sen om man vill då alla spellistor finns. I år rekommenderar jag än så länge främst Hanna Hellqvist, Nour El Refai, Kristian Luuk och Ann Heberlein. De hade även bra musik allihop!

Idag har det varit lugnt på jobbet. Det kom en ny sommarjobbare (woho, jag är inte längre nyast..men fortfarande är majoriteten 20 typ) som hade jobbat i hemtjänsten innan och var chockad över hur lite det var att göra. Vi var massa personal och bara halvfullt med patienter, de patienter som fanns var inte heller särskilt krävande utan hängde mest på sina rum i stället för att vilja prata med mig. Tråkigt faktiskt. Å andra sidan är det inte jättekul när man springer hela tiden och det plötsligt händer något dramatiskt som kräver insatser från många personer heller. Men lite mer än idag föredrar jag ändå...

Min lediga helg var trevlig. Liseberg med viss bakishet (det tar på krafterna att festa med 20-åringar...och ändå drack jag nog bara 4-5 öl..) rekommenderar jag dock inte. Vi rivstartade med Balder och jag kunde inte njuta utan fick fokusera på illamåendet. Sen släppte det dock och resten av åkandet gick fint. Jag åkte till och med uppskjutet trots att jag trodde att jag var emot sånt (och det var rätt härligt faktiskt). Avslutade med en Baldertur till minus illamående vilket kändes bra! 

helt klart coolaste berg-och-dalbanan jag åkt (inte för att det är så många..men..)..första nedförsbacken är fruktansvärd!

Nu fastnade jag i att youtuba berg-och-dalbanor, en sysselsättning så god som någon. I morgon är jag ledig och då tycker jag att det kan vara sol! (det verkar dock inte väderleksprognosen hålla med mig om...)

Helga

Röyksopp featuring Robyn - The girl and the robot
dubbel uppvärmning inför way out west blir det med denna låt, coolt skulle det vara om de körde den tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Syster D

Kram tjejen!

Postat av: huvet

Oooiii! Den ska jag åka!

2009-07-23 @ 13:52:45
Postat av: huvet

Oooiii! Den ska jag åka!

2009-07-23 @ 13:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback