dublin!

här kommer några dublinpics. endast en vecka försenat.. kunde förmodligen vara värre..

dublin var trevligt men med ynka väder samt suspekt trafik, där anändning av blinkers mera verkade vara en rekommendation än en regel. de var dock artiga, irländarna. "how are you doin´" var en vanlig hälsningsfras när jag skulle handla ngt. blev lite fundersam om jag skulle börja berätta hur det stod till för en vilt främmande människa? bestämd emig sedan för att de faktiska inte ville ha svar där utan att det bara var en fras.
jag är tydligen ganska o-världsvan.. mer resande är av största vikt!


en stycke park, belägen så riktigt lämpligt nära butlers cocolate café med världens godaste varma choklad!


st patricks cathedral. de krävde dock 5 euro i inträde, då blev vi upprörda och bokjottade den.. men den är säkert fin inuti också. gillar goth-looken!


hemligt bibliotek nära katedralen..


den enda irländska rökiga whiskeyn som whiskeyaffären hade; connemara peated single malt. cheers!



dublingata med de obligatoriska "vote for"-skyltarna. eu-val även där såklart..


jag apar mig i phoenix park.


äkta apa på dublin zoo. det syns knappt på den kassa bilden, men ap-barnet hade en tuss snöre som han knöt runt en gren och snurrade runt i en lång stund. clever ape. och världens sötaste!


styatyposerande är ju ett nöje i sig. här är jag och tini kusini vid yeats. eller var det joyce..?

that´s all folks!

snart kanske det kommer en reserapport från helge som har råkat ut för äventyr på franska rivieran..?

ia


låt: the dubliners - wild rover
"and its no, nay, never.. no, ney, never no moooore.."




Kommentarer
Postat av: Anonym

så särdeles trevligt! Vill också åka.. dags att börja få betalt för kneget ;)

2009-06-14 @ 22:18:37
Postat av: Helga

Åh så trevligt ni ser ut att ha haft det trots ynka väder (syntes ej direkt på bild..)! Har hört rykten om den där varma chokladen, den verkar fantastisk..

2009-06-16 @ 20:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback