the end of an era...

Jag tvättar, packar och har ont i ryggen (bra sådär inför bärande av flyttlådor). Den här veckan känns det här flyttandet lite sorgligt och jag blir liksom uppsala-nostalgisk hela tiden. Igår eftermiddag i skolan sa en klasskompis när han gick "jaha, då ses vi väl nästa gång på vår examensfest i januari" och det sjuka är att det ju säkert stämmer. Jag kommer inte hänga i journalrummet och svära över att det inte finns några lediga datorer i höst, kommer inte kommer inte att sitta på föreläsningar i A217 och inse att jag råkat hamna bakom den störande pelaren, kommer inte stå i kö på fågelsången på rasterna, inte få hjälp med allt möjligt av vår söta vaktmästare ulla-britt och inte heller sitta ute på vår underbara gård och undvika pluggande en solig dag. Men i morgon ska vi fira att vi nu förhoppningsvis är steg-1-terapeuter i KBT med tårta från kära fågelsången! Och jag kommer väl troligen att besöka institutionen några gånger i höst även om det blir mindre frekvent och även om resan blir längre då än dagens tiominuterscykeltur.

Termin 9, check. Termin 10, välkommen. Sista terminen, som inte kommer kännas som en riktig termin eftersom jag är utplacerad och ensam med min uppsats och förhoppningsvis ännu en valbar kurs. Men det blir säkert bra ändå! Fast nu ska jag ju försöka med lite emotionellt undvikande av min separationsångest i två dagar till...

Helga

Fever Ray - When I grow up
fast så mycket vuxnare vet jag inte om jag blivit, än...


Kommentarer
Postat av: ia

buhuuu! nu blir jag också nostalgisk och får separationsångest å dina vägnar.. men än finns det hopp! man kan ha roligt även efter avklarad examen. har jag hört.

2009-06-03 @ 20:02:36
Postat av: Anonym

jo, du verkar ju ha lyckats så det finns hopp! men lite sorgligt är det allt..och jag tar ju inte ens examen än på ett halvår!

2009-06-03 @ 20:51:10
Postat av: Cecilia

nämen usch då! va sorgligt :( uppsala kommer helt klart, definitivt, m säkerhet o utan tvivel sakna dig också!!! men erkänn, lite skönt e d väl också?! nu e du ju KLAR(!) m d mesta!! själv har jag ett antal år kvar. fortfarande! o grattiiiis till steg ettet! du e så braaaaaa!

2009-06-04 @ 02:25:32
Postat av: Malin

Grattis till steg ett! :D Håller med Ia att man kan ha roligt även efter examen även om det känns väldigt sorgligt och tomt att lämna uppsala/studentlivet. Snart är du vuxen :D Och trollhättan är väll helt ok, lite långt bort bara. Kram

Postat av: syster D

ja. vad mer kan jag säga än ovanstående?

Grattis till steg 1!

BUHUUUUU att du lämnat mig! eh- uppsala menar jag.. BUHU till alla andra som blivit vuxna och lämnat mig.. ehh.. uppsala...



Bara att vidga rescirkeln till: uppsala - gävle - hudik - västerås - stockholm och trollhättan. var 6:e helg då?

2009-06-06 @ 12:47:00
URL: http://villduvetavadjagvet.blogg.se/
Postat av: Helga

Tack för alla fina kommentarer söta vänner!

2009-06-07 @ 09:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback