bonde-nytt!

jag är trött och har spänningshuvudvärk bakom ögonbrynen. således ett kort ynka blogg-inlägg. men ett livstecken är det! ja, jag lever. jag har inte irrat bort mig i hudiksvalls sjukhus katakomber (hm, finns typ EN kulvertgång..) eller blivit inlåst pga olaga dödande av patient. so far, so good. att hjärnan är konstant överfull får väl betecknas som lindrigt i sammanhanget.

jag har skaffat mig en lite bonnig hudikdialekt, vilket jag möjligen inte är helt nöjd med. efter tjugo minuters teflonsamtal m bloggkollega helga tror jag dock jag lyckades avvänja migvid dessa dialektfasoner. pheeew. dock läre det återkomma nästa vecka när jag minglar runt bland alla hudikbor på sjukhuset igen..

ikväll ska jag sticka på min röda åre-mysse (härm härm), klippa pops samt förhoppningsvis dricka chaite och äta kanelbullar.

till verket. på återbloggande!

ia

låt: big bopper - chantilly lace
denna har jag lyssnat på under min uppväxt.. "chantilly lace and a pretty face and a pony tail hanging down.." mkt djupsinnigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback