from the globen to beijing

Idag får jag ingenting gjort. Efter förmiddagens ACT-"föreläsning" (där hela klassen satt på stolar i en ring i klassrummet, kändes lite som en gigantisk gruppterapisession à la 70-talet typ) har jag inte gjort mycket vettigt. Men nu är min lilla lägenhet städad i alla fall och golven torkade med såpa och allt. Dessutom har jag börjat packa. Sånt är ju också helt nödvändigt. Det känns helt overkligt att jag ska åka bort en vecka. Jag har liksom lite dåligt samvete, som om jag smiter från något. Den känslan kommer troligen släppa redan tidigt på söndag morgon då jag sitter på flygplanet.

Sen efter lunch nån gång har jag haft den r
yska versionen av Tingelinglåten från helgens schlager på repeat i min hjärna. Och när jag har den på hjärnan kommer jag osökt att tänka på sovjets nationalsång (hasch fanns i spruta, polis sprang i lag!). Ungefär denna tankeverksamhet har jag ägnat mig åt på eftermiddagen, i stället för bok- eller artikelläsning som man också skulle kunna tänka sig att syssla med.

För övrigt anser jag att jag behöver ett nytt crèmerouge. Mitt har dött och smetat ut sig i hela sminkväskan så jag har varit tvungen att tvätta varenda liten grej. Visserligen är det ju snart vår-sommar så man får lite mer naturligt färg i ansiktet men ändå, ett lite rosaaktigt kanske skulle vara sommarsnyggt. Sen anser jag också att jag vill lyssna på Pete Dohertys nya skiva eftersom den verkar jättebra, men den finns vare sig på spotify eller på pirate bay.

Helga

Pete Doherty feat Dot Allison - Sheepskin Tearaway
denna låt har jag hört från nya skivan och den var mycket bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback