stapplande langare i högklackat

Idag befinner jag mig i Södertälje, har nog inte varit här sen i julas så det känns nästan lite trevligt. Dessutom är det härligt vårväder och jag fortsätter gå in min lite tunnare vårkappa. Jag gjorde även misstaget att låna ett par snygga svarta skor av syster Clara då de passade bättre till min outfit än slitna converse. Högklackade skor dessutom, och jag som aldrig använder high-heels men har funderat på att eventuellt införskaffa ett par tänkte att jag borde vänja mig lite. Det borde jag inte ha gjort, ner på stan gick väl okej men sen började det göra vansinnigt ont och min gång blev mer och mer stapplande. Jag började mina uppdrag med att gå till systembolaget och handla en flaska vin åt den ena systern (som faktiskt fyller 20 om en vecka, så alldeles hemskt olaglig kände jag mig inte) och sen springa upp med den på biblioteket för att avlämna leveransen. På biblioteket mötte jag pappa som hade lovat att köpa en flaska vin till syster nummer två som jobbade och inte hann, men nu jobbade han också och skulle inte hinna och dessutom ville han också ha några öl. Det kändes mycket misstänkt när jag återigen shoppade på systemet och åkte upp till biblioteket för att lämna av påsen. Men däremellan hann jag åtminstone äta en god lunch på kafé Tratten med broder Jakob. Sen gjorde mina fötter så sjukt ont så jag var tvungen att ta bussen tillbaka och nu har jag jag stora blåsor under fötterna. Mycket bra inför semestern sådär...nu har jag blivit helt osugen på att inhandla ett eget par high-heels bara för det. Får satsa på någon liten skönare variant i såna fall, kanske kilklack....

Nu ska jag studera min packning, i morgon klockan halv sex på morgonen är det dags att åka härifrån till ett lite varmare land. Men nu är det ju vårfint i Sverige också så det känns ju inte lika hemskt för er som blir kvar här.

adjö adjö

Helga

Kings of Leon - Manhattan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback