sverige är inte ett bra land, åtminstone inte vädermässigt..

Men vad är det här nu? Kunde inte bara snön som redan fanns få smälta bort och så kunde det bli vår och sol och allt sen? Vad ska all denna nya snö vara bra för? Den kommer att smälta bort, sen kommer det komma mer, sen kommer det smälta bort, och det kommer att komma mer. Det är ju inte meningsfullt på något sätt, bara en slöseri med en massa energi (snöfallsenergi och smältningsenergi typ). Det har snöat hela dagen, eller ok, snöblandat regn...ännu roligare. Det skulle räcka med litelite sol för att få mig på bättre humör, men så snälla är inte vädergudarna. Tur att jag och mamma ska åka på till Mallorca om två veckor, där kommer det väl förhoppningsvis inte att vara snö. Riktigt varmt lär det väl inte vara heller, men 15 grader och växlande molnighet låter som en dröm i jämförelse med detta väder! Underbart ska det bli med lite miljöombyte.

Idag har jag varit på stadsbiblioteket, skulle låna en bok och satt kvar och läste lite sen. På stadsbiblioteket finns det helt sjukt mycket söta gubbar och gummor som sitter och läser i diverse tidningar, uppslagsverk etc. En del ser ut som om de pluggar, de sitter och antecknar grejer från böcker, en del löser korsord eller läser någon tidning som kanske handlar om deras specialintressen. Sån ska jag också bli när jag blir gammal, hänga på biblioteket och lära mig en massa nytt för att jag vill och inte för att jag måste.

Nu ska jag ta och laga något att äta och sen ska jag inviga min symaskin.

Helga

Sky Larkin - Pica
pica är väl en störning som innebär att man äter konstiga grejer som toapapper eller jord, undrar om det är det denna korta låt handlar om?

Kommentarer
Postat av: ems

då kan jag äntligen ställa diagnos på bally. pica. hon svalde tex ett mobiltelefonfodral för ett par veckor sen. tack helga för diagnoshjälpen!

2009-03-16 @ 12:32:19
Postat av: Helga

bally har definitivt pica! undrar hur hon tar det här med att få en diagnos?

2009-03-16 @ 14:19:47
Postat av: ems

hon är uppenbart stolt över sin förmåga att svälja ner hela föremål och kommer förmodligen vara lika stolt över sin numera fastställda diagnos. puss på dig helgis!

2009-03-16 @ 14:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback