mindfulnesspromenad utan sol

Det var sol när jag vaknade, jag gjorde en mental notering om att gå en solig promenad och somnade om eftersom det kändes så lyxigt med sovmorgon (och för att jag ändå drack tre öl och en sjukt äcklig martinidrink igår vilket jag faktiskt kände av lite smått...ålderstecken!). När jag gick upp var det fortfarande sol, jag gjorde en skriftlig notering på en initios om att gå en promenad i solen (jag har inte så dåligt minne att jag skulle glömt det, men det såg trevligt ut i sällskap med städa, diska, börja sortera garderoben, fixa med ex-jobbet...). Även fast jag gick ut direkt efter jag ätit frukost så hann det bli molnigt innan jag kommit utanför dörren och det regnade till och med lite. Men, det var trevligt ändå. Jag såg, luktade på och upplevde syrén, hägg och gutefår. Mysigt.

Sen gick jag och handlade så mycket att det var jättejobbigt att bära hem kassarna och nu ska jag äta lunch. Jag tror inte jag kommer att få mycket gjort idag, men det känns ändå okej. Examensarbetet får helt enkelt stressas igenom i höst i stället. Att börja packa ner mina saker i lådor känns lite jobbigt och något jag skjuter på framtiden (eh, till nästa helg?), men att gå igenom garderoben brukar faktiskt vara helt okej så jag börjar nog där. I morgon åker jag tåg till Trollhättan för sista gången på länge, sen blir det bil och släpkärra och efter det förhoppningsvis inte alltför mycket flängande. Fast då kommer jag ju i och för sig få åka tåg därifrån för att hälsa på folk...



Trevlig kristihimmelfärdsdag på er alla!

Helga

Phoenix - Lisztomania
den här blir jag lite glad av..

Kommentarer
Postat av: ia

jag måste verkligen också försöka tillskansa mig en bunt initios-lappar. så riktigt praktiskt!

2009-05-21 @ 21:50:33
Postat av: syster Dyster

uscha.. vädret är labilt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback