musik och laxpudding

Söndag kväll. Jag är jättehungrig men har gjort en laxpudding som säkert ska vara inne i ugnen i minst tjugo minuter till. Det är farligt att göra saker som ska vara länge i ugnen när man är akuthungrig, det finns en risk att man prioriterar halvrå mat framför färdiglagad mat och tar ut det innan det är riktigt klart för att sedan bli besviken på smaken.

Jag fixar en ny playlist till min fina fina ipod, det känns lite ovant. Sedan den nya lagen trädde i kraft och folk fick sjukt hårda straff för nedladdningsbrott (citat Moneybrother om pirate bay-domen: "Jag tycker att amfetamin har hjälpt mig väldigt mycket och jag vill gärna att man ska dela ut det till skolbarn. Skriv hellre det än att jag är nöjd med domen"...förlåt den långa parantesen!) har jag mest lyssnat på spotify. Och spotify är ju fantastiskt på många sätt, men det går ju inte att få med sig låtarna på sin ipod vilket är negativt. Men jag har redan så många bra låtar på itunes så jag kan göra fina playlists ändå, dock utan de allra nyaste låtarna. Det är lite skönt att återupptäcka gamla favoriter också, man blir lite smått nostalgisk och sånt är ju oftast trevligt. 

Veckan som gått har varit bra, men konstig. Det kändes som fredag i söndags och som söndag igår. Jag har haft en hemmaman som fixat mat åt mig, mycket lyxigt. Nu får jag dock fixa min egen mat alldeles själv vilket går bra det med. Igår var jag på trevlig inflyttningsfest hemma hos Åsa och Emma i Tullingebushen medan bloggkollega röjde runt på kryssning (eller hm, röjer man på spa-kryssningar? kanske inte?). Mycket trevligt att återse gamla bekantskaper man inte sett på länge och utsökta snittar!

I övrigt kan man ju om man känner för det fortsätta uppröras över
detta, eller glädjas över att kanske få ett fett skadestånd från staten....

Helga

Vapnet - Thoméegränd
gamma härlig nyupptäckt skatt - "Snart går jag sönder, Östersönder.."

Kommentarer
Postat av: Syster D

sjukt imponerad av att du orkar göra laxpudding. Jag har faktiskt grejer hemma för att göra men jag är sjukt stolt över att jag orkade steka korv och koka makaroner...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback