skivbrännare efterlyses...

För det första: Varför bloggar inte Ia? Jag vet ju att hon lever och att hon ska grilla i kväll. Kanske har hon bättre saker för sig...det har ju egentligen jag också för jag borde fixa mig. Men eftersom Ida ringde och sa att hon missat tåget känns det plötsligt som om jag har massvis med tid.

För det andra: Idag har jag omväxlande solat och flyttpackat samt gått en långpromenad med Lina och hunden Morris. Att sortera grejer är i allmänhet rätt kul ,man hittar en massa spännande saker (typ dagböcker, fotoalbum, tentor man inte ens minns att man har skrivit...). Jag hittade en bränd skiva, utan någon etikett. Skulle provlyssna för att se vad det var för guldkorn och blev mycket förvillad. Först var det lite sköna låtar, som 1985 med Bowling for soup (som vi singstarade oss hesa till i hudik), lite Melody club och typ Ceasar's palace (som de kanske hette på den tiden). Sen dök plötsligt en Magnus Uggla-låt upp, och så även Carolas Fångad av en stormvind. Snacka om motsägelsefull skiva, kändes ungefär som om jag skulle bränt olika låtar olika år (carola och magnus uggla gillade jag ju typ när jag var 11 och de andra är ju från typ slutet på 90 eller 00-talet). Efter ungefär halva skivan började jag misstänka att någon annan var inblandad i låtvalet. När Gyllene tider kom misstänkte jag någon syster, sen kom en Linda Bengtzing-låt och då misstänkte jag givetvis Johan. När S Club 7 dök upp visste jag inte om det var till Johans eller Kerstins fördel (men jag tror kanske lite lite mer på den sistnämnda...). Det är åtminstone inte jag som bränt den, det känns klargjort.

Nej, nu ska jag försöka hitta något att sätta på mig. Har packat ner nästan hela min garderob, men det som ligger kvar är väl typ det som används och jag hoppas på att hitta något där. Börjar bli lite hungrig också...

Loney, Dear - Summers
för idag är det verkligen sommar!

Kommentarer
Postat av: ia

hehe. värsta mysteriet det där ju! men.. du kanske har multipla personligheter, varav en av dem lever ut dina förtränga behov av käck, men lite desperat, popschlager.. så KAN det vara..

2009-05-31 @ 22:33:49
Postat av: Syster D

Förlåt jag missade tåget. Gick ju bra ändå =)

Postat av: Helga

ia: jag misstänkte det ett tag, det var ju trots allt bara låtar jag kände igen och ofta hade nån slags guilty pleasure-känsla till...har inte fått någon klarhet i saken så jag får väl gå på multipla personligheter-teorin ..

2009-06-03 @ 20:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback