sjukhuslig fest..

på fredag är det sjukhusfest, tema; cowboys&indianer, och jag som alltid brukar börja planera i goooood tid innan (utklädningsfester är ju det roligaste man kan tänka sig) har inte en ynka susning vad jag skaha på mig. buhuuu!

att helt enkelt vara en cowboy känns ju sådär kul.. dessutom har jag ingen hatt. indian är inte direkt heller superroligt. jag vill vara lite fyndig.

några förslag;

dr quinn. en av mina bästa serier när jag var en liten ia. och hon är ju vilda västern:ig. och doktor. dock har hon sjukt trista kläder på sig. dessutom får jag inte till mitt hår i en dr quinn-fläta ens med bästa vilja i världen.



en annan idé är diligenarånare. då kan jag ha lite sunkiga kläder på mig och komplettera med en snusnäsduk för ansiktet för bov-look.


denna attraktiva karl hittade jag när jag bildgooglade på diligensrånare.

ett annat tänkbart alternativ är ju saloon-bartender. fast då kommer jag väl end up med att sättas i glastorkar-tjänst så fort jag kommer in på stället.


vit skjorta, svart väst och vitt förkläde borde ju räcka (ja, möjligen byxor också). givetvis komplett m vit glastorkar-trasa!

hur jag än beter mig kommer jag inte att se särskilt hot ut. hum. kanske ska vara en stäpplöpare ändå..?

nu ska jag iväg och boxas. hoppas det får fart på min kreativitet.

puss ia

låt: paloma faith - stone cold sober
ännu en cool britt som gör rekordelig musik. tänk; jamie t, little boots, lily allen osv.. trevligheter!


Kommentarer
Postat av: huvet

Glädjeflicka? då kan du ju se hot ut... ;)

Eller bankrånare? Billy the Kid? Kvinnlig motsvarighet till honom är väl Calamity Jane? (Hur vet jag allt detta? Såg Young Guns när jag var ung och läste en bok eller två om tiden...)

2009-10-08 @ 08:13:56
Postat av: ia

ja! calamity jane! henne har jag också läst om! tror det var i någon serie..? hm.. det vore väl något. tack för tipset!

2009-10-08 @ 13:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback