västkustrap*2

Idag är en dag då jag är frustrerad på teknik, framför allt dataprogrammen SPSS och Excel som totalt vägrar samarbeta med mig. Morr. Vad gör jag åt det då? Ja, förutom att googla, mejla handledare, ringa såna som borde veta...försöka läsa på lite för att inte verka alltför korkad ifall det skulle vara en jättelätt grej som jag missat nånstans och testa samma sak om och om igen (det har visat sig fungera vad gäller SPSS-problem då de i allmänhet tenderar att lösas vid i genomsnitt femte försöket trots att man inte gör någonting annorlunda, men idag bråkar jag mest med Excel och där sker minsann inga under) så tar jag långa lunchraster. Och då lyssnar jag på det eminenta P3-programmet Spellistan (lite tråkigt namn dock men det är precis vad det är) där musikredaktörerna spelar upp nya låtar och säger hej då till gamla (haha, det lät inte särskilt spännande..men det är ett bra program).

Temat i detta blogginlägg blir därför, helt logiskt, västkustrap. Detta för att jag just precis hörde Anton Kristianssons helcoola raplåt Lilla London där han rappar om Göteborg till Broder Daniels I'll be gone. Mycket innovativ idé! Dessutom kom det igår till min vetskap att det finns en raplåt om Lilla Edet. Lilla Edet är ett litet ställe som ligger någonstans mellan Trollhättan och Göteborg, ibland när jag tar bussen hem på torsdagskvällar så tvingas jag åka igenom Lilla Edet och då kan det hända spännande saker om att ohyfsade tonåringar får för sig att kasta stenar på bussfönstret, slänga cyklar på vägen framför bussen eller helt enkelt bara gå vääldigt långsamt mitt på vägen så att de nästan blir överkörda. I centrum finns en sån där sorglig förortsbyggnad som inhyser vårdcentral, folktandvård, psykiatrisk öppenvård (där en egen missbruksenhet möjligen skulle vara lämpligt) och allt annat man kan tänkas behöva. Kanske bidrar det att jag alltid åker genom Lilla Edet på kvällar när jag är trött och det är mörkt, men det känns faktiskt som ett av de sorgligaste ställena som finns. Nästan lika sorgligt som Findus jultallrik. Fast nu skulle det ju handla om raplåten....

Enjoy!


Lilla Edet Represent


Lilla London (Tyvärr hittade jag inte hela låten på youtube..men
här finns den)

Så, nu ska jag kanske återgå till att bråka med något dataprogram eller så...

Helga

Anton Kristiansson - Lilla London
som jag tror kommer spelas flitigt på p3, troligen oftare än Lilla Edet Represent...

Kommentarer
Postat av: ia

lilla london; en sådan riktigt god låt!

2009-10-24 @ 11:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback