fredagsbloggen!

Jag är dålig på det här med bloggande nu känner jag. Jag som trodde att det skulle bli mycket mer bloggande när jag som nu sitter vid min dator större delen av dagen, i stället så blir det så att jag absolut inte vill sitta vid datorn när jag väl tar paus från "jobbandet" (eller vad man nu ska kalla uppsatsfixandet just nu, det är för närvarande i stort sett bara administrativa grejer som att skicka mejl, ringa telefonsamtal och skapa ordning). Men, bloggmotivationen kanske återkommer sen när jag faktiskt börjar skriva på den där uppsatsen. Då har jag ju inte lika konkreta arbetsuppgifter.

Igår startade mina studier i Göteborg. Jag började det hela med att stå i en lång lång kö för att skriva in mig vid studentkåren tillsammans med en massa små nollor (och en del ålderdomliga personer i min ålder typ). Därefter tänkte jag promenera runt och lära mig hitta lite, men så klart kom världens regnskur (hur kunde jag glömma att det ALLTID regnar i Göteborg? Det är typ som i London...kanske till och med värre..) så jag flydde in på ett kafé och satt och hängde där ända tills jag hittade lämplig spårvagn till institutionen. Föreläsningen var åtminstone mycket intressant så det blir nog bra det där (lärde mig värdefull kunskap som att man kan förvara en bit av sitt skallben i magen under en period, mysigt). Mindre bra är att mongotågen av någon obskyr anledning går typ varannan timme på kvällarna vilket innebar att jag fick hänga på Göteborgs central till klockan 22.06. Men men, vad gör man inte för en chans till avbrott från uppsatsskrivningsisoleringen?
Nu ska jag äta lite lunch och sen ska jag packa en liten väska och åka och hämta Johan på det sjuka huset för vidare färd till Uppsala där lägenheten ska tömmas och städas. Men en öl eller två ska det nog också hinnas med.
Trevlig helg!
Helga

Theodor Jensen - Songbird
försöker hitta hans nya album på spotify men där finns bara denna låt...men den är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback