dans paris a velo en depasser les autos..

bonjour mon amis!

jag har åkt till, varit i samt kommit hem från paris. allt utan större missöden.
paris är trés chic och jag vill dit igeeeen! då med lite chicare kläder än en ngt för tajt jeanskjol och rosa flipfloppar (inte så white trashigt som det låter skall tilläggas)

här kommer några pics;

orgie vid operan. jag gillar såna statyer. roligare än venus från milo!

 

metro. mkt finare skylt än sthlms varianter.

 

cecilia gör en marilyn.

 

la tour d´eiffel by night.

 

notre dame. pampigt värre, men quasimodo lyste med sin frånvaro..

 

les catacombes med skallar och femur en masse.

 

typ det mest pittoreska ever; marie antoinettes by i versailles enorma park.

 

ida fotar versailles-blommor.

 

standard-innertak i versailles.


hutlöst dyra, men väldigt goda, macarons på laduree.

 

ja, lite sånt här sysslade vi med därborta.

nu ska jag gå tre steg utanför dörren och dricka te med min lilla granne. te och vindruvor. fina grejor!

 

au revoir!

 

ia

 

låt: joe dassin - la complainte de l´heure de pointe

se även rubriken. denna låt fick vi sjunga på franskan.. de franska sångerna är ungefär det enda jag riktigt minns från franskalektionerna.


Kommentarer
Postat av: Helga

åh vad trevligt ni ser ut att ha haft, finfina bilder! j'aime paris!

2010-09-01 @ 19:32:00
Postat av: Hedvig

Vad härligt ni verkar haft. Vive paris!

2010-09-03 @ 17:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback