long time, no blogging..

Nu var det länge sen för min del så jag får göra ett litet bloggryck. Vad har hänt i mitt liv sen sist?

- Jag har varit på en minisemester till händelsernas centrum - Hudiksvall. Mucho trevligt. Denna semester inkluderade bland annat kycklingspettgrillning med barnpassning, öl- och rosévinsdrickande, uteserveringsöl (där jag fick visa leg på 18-årsställe), promenerande, ias-mamma-kalas (med kladdig polkachoklad-tårta), ojämn solbränna, förfest med kubb och ia-kollegor, hudiksvalls-utgång (där ia fick visa leg på 18-årsställe), och lyxig frukost.



- Jag har adopterat bort min sötasta finaste Zorro-katt (på prov än så länge..) till ett hem där han slipper bo på fjärde våningen i hyreshus och tvingas till att bli innekatt utan i stället har Uddevallas härligaste tomt. Har haft extrem separationsångest och saknar honom nästan jämt.


- Jag har bara två veckor kvar att jobba i Vänersborg och lite separationsångest där med. Ska nu jobba stenhårt på att lyckas bli av med all min flex vilket nog inte blir det lättaste...

- Jag bakar en märkligt blåbärspaj/kaka till fikat på jobbet i morgon, det känns som min plikt eftersom jag fyller år. Hoppas den blir ätbar...just nu lutar det mer åt det icke-ätbara hållet men man kan väl aldrig misslyckas med något med massa blåbär?

- Snart ledighet! Och snart möjligt att planera ledigheten också. Långledigt blir det för min del. Fast utan betalt och då ingår det en hel del flyttpackande. I augusti är det dags att bli Uppsala-bo igen..

//Helga

Broken Bells - The high road
från min way out west-liga spellista

Kommentarer
Postat av: cecilia

usch va mycket jag missade! aja, bra att ni hade kul i alla fall :) ojojoj, zorro.. :( jag kommer också sakna honom. puss

2010-06-10 @ 21:11:15
Postat av: ia

ja! blogginlägg! wohoo! så riktigt gemytligt. även fast det är lite sorgligt med lemursvans. men jag tror han kommer få det så riktigt bra därborta.

2010-06-11 @ 11:41:03
Postat av: Ida

Åhå, tänk vad unga och vitala ni ser ut! Vi kanske kan ses på din långledighet? Jag har också ledigt när du har ledigt =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback